استان البرز در 7 ماه اول امسال با تردد بيش از 168 ميليون خودرو از جاده هاي اين استان در جايگاه اول تردد هاي جاده اي كشور قرار گرفت .

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان البرز، محمد جواد عطرچيان با اعلام اين خبر گفت: بر اساس آمارهاي اخذ شده از تردد شمارهاي منصوب در جاده هاي كشور، در 7 ماهه اول امسال 168 ميليون و 418 هزار و 859 تردد از استان البرز ثبت شده است و پس از البرز، استان مازندارن با تردد 164 ميليون تردد در رتبه دوم و بعد از اين استان نيز، استانهاي تهران و گيلان قرار گرفته اند.

مديركل حمل ونقل و پايانه هاي استان البرز افزود: موقعيت جغرافيايي استان البرز و قرار گرفتن اين استان در مسير ارتباطي 14 استان و همجواري با پايتخت موجب ترافيك و تردد بالا در محورهاي ارتباطي استان البرز شده است .

وي با اشاره به اينكه، حجم بالاي تردد در استان البرز و رتبه اول اين استان در تردد ها، در حالي است كه سهم اين استان از راه هاي كشور حدود يك و نيم درصد است، افزود: 18 درصد بار ترافيكي كشور از استان البرز عبور مي كند و حجم سنگيني از ترافيك در طول شبانه روز در محورهاي استان برقرار است .

عطرچيان در خصوص تجهيزات نصب شده در جاده هاي استان به منظور مديريت ترافيك، گفت: در حال حاضر 28 دستگاه تردد شمار، 13 دستگاه دوربين نظارت تصويري، 16 دستگاه دوربين كنترل سرعت و 3 دستگاه تابلوي vms در راه هاي استان نصب و درحال بهره برداري است و اطلاعات آن ها در مركز مديريت راه هاي استان جمع آوري و تحليل مي شود و جهت هماهنگي در اختيار دستگاه هاي ذي ربط قرار مي گيرد.

وي خاطرنشان كرد : در تعطيلات اخير مربوط به عيد سعيد قربان نيز استان البرز داراي بيشترين تردد ثبت شده در كشور بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: البرز ، تردد ، جاده ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار