"اختلالات دفعی" و بی اختیاری موضوعی در ایران قابل درمان اند.

محمدمحسن مغاری جراح کلروکتال در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماران آسیب های نخاعی که مشکلات بی اختیاری ادراری و بی اختیاری مدفوعی و یبوست سخت مقاوم به درمان و همچنین بیمارانی که حتی آسیب نخاعی نیستند ولی با این مشکل مواجه هستند ،قابل درمان اند.
 
وی گفت: روش درمانی SNS با تحریک عصب خاجی در سطح سوم با ولتاژ پایین که هماهنگی بین اعصاب و مغز ایجاد می کند و این تحریکات منجر به بدست آوردن اختیارات فرد دچار بی اختیاری مدفوعی خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین افرادی که دچار یبوست سخت هستند با این روش درمانی تحریکات روده ای فرد افزایش پیدا می کند و مشکلات را حل خواهد کرد.
 
*وقتی که اختیار افراد به دست یک ژنراتور به اندازه فندک می افتد

 
این متخصص کلروکتال افزود: در ابتدا یک فنر کنار عصب خاجی در پهلوی فرد به کار می بندیم و این ارزیابی به مدت سه هفته به طول می انجامد.
 
وی عنوان کرد: پاسخ قسمت طی سه هفته مشخص می شود که فرد بیمار کاندید تعبیه لید دائم است و یک ژنراتور به اندازه فندک کوچک و به صورت دائم در جدار شکم فرد به کار گرفته می شود و بستگی به توان بیمار شش تا ده سال کار می کند و می توان تحت بی حسی موضعی یا ژنراتور را عوض کرد.
 
*اثر درمانی بیش از پنجاه درصدی با این طرح
 
وی اظهار داشت: طی مطالعاتي، بیش از سه سال ،یک تیم هشت نفره متخصص و نتیجه ارزیابی های بر روی پنجاه مورد تست که این ژنراتور بر رویش شش بیمار به کار گرفته شده است.
 
وی ادامه داد: بیش از پنجاه درصد با این روش درمان خواهند شد.
 
*95 درصد هزینه ها پای ماست
 
مغاری افزود: بیمارانی که تحت درمان مشکلات اختلال دفعی یبوست سخت و بی اختیاری مدفوعی هستند باید بیمه باشند.
 
وی ادامه داد: در صورت بیمه بودن هزینه کمتری برای درمان خواهد داشت و تقریبا 95 درصد هزینه های درمان این بیماران توسط مرکز تامین می شود.
 
*سرمایه گذاری پانصد میلیون تومانی
 
وی افزود: با وجود اینکه این روش یکبار در9 سال پیش در بیمارستان ضیایی صورت گرفته و در کشورهای دیگر هم انجام می گیرد ولی برای اولین بار در بیمارستان امام خمینی(ره) تعداد زیادی درمان می شود.
 
وی افزود: سرمایه گذاری پانصد میلیون تومانی توسط یک فرد خیر صورت گرفته که با این سرمایه حدود هفت بیمار دیگر  را می توان درمان کرد.
 
*بیماران الزاما نباید ضایعات نخاعی باشند
 
این متخصص کلروکتال افزود: کلا بیمارانی که دچار بی اختیاری و یبوست سخت هستند از این روش می توانند سود ببرند و الزاما نباید ضایعات نخاعی باشند.
 
وی افزود: با به کار گیری این دستگاه در بدن افراد بیماری های یبوست سخت بی اختیاری مدفوعی و ادراری چه در خانم هایی که تا از بعد از زایمان های طبیعی دچار این مشکلات شده اند و چه آقایان قابل استفاده است.
 
*این بیماری بیشتر خانم ها را درگیر می کند
 
مغاری خاطرنشان کرد: البته این ضایعات در خانم ها بیشتر است به دلیل اینکه با گذشت زمان علائم زایمان خود را می تواند با این بیماری ها نشان دهد.
 
وی گفت: البته بیماری اختلالات دفعی و بی اختیاری با تصادفات، بیماری های سیستمی، نقرض و ام اس و ... هم در افراد ایجاد چنین مشکلاتی را خواهد داشت.
 
همچنین زایمان طبیعی به صورت اصولی هم می تواند اثرات تخریبی این چنینی داشته باشد و لذا زایمان به صورت های دیگر هم عوارض دیگری خواهند داشت.
 
*این هزینه پانزده هزار دلاری می ارزد
 
وی در پایان اشاره کرد: با اینکه کشورهای دیگر این روش به کار می گیرد ولی در حال حاضر اختلالات دفعی با هزینه پانزده هزار دلار قابل درمان است.
 
وی همچنین اضافه کرد: درمان این بیماری در خارج از کشور برای ایرانی ها حدودا 70 هزار دلاری هزینه لازم دارد./ ع2

انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
مریم
۲۱:۴۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
سلام من چطور میتونم از این روش درمانی استفاده کنم
آخرین اخبار