رئيس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه به زودی سوخت نیروگاه بوشهر کامل می‌شود، گفت: ما بايد در درون يک انسجام کامل داخلي داشته باشيم به هر ترتيب دولت يازدهم هم اکنون مشغول حل کردن موضوع است و قدم‌هاي بزرگي در اين زمينه برداشته شده و از نشانه‌هايي که تاکنون دريافت کرده‌ايم بسيار به آينده مذاکرات هسته‌ای اميدوار هستيم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، علي اکبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي کشورمان صبح امروز پس از پايان جلسه هيئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره پذيرفتن حق ايران در غني‌سازي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران براساس مصلحت و منافع ملي عمل کرده و تصميم مي‌گيرد و توجه اي به صحبت‌هاي ديگران ندار‌د.
 
وي افزود: آنچه که مسئولين نظام در جهت منافع ملي و مصلحت کشور تشخيص بدهند طبق آن تصميم و تشخيص عمل مي‌کنند و در اين ميان نيز برخي‌ها سخناني را مطرح مي‌کنند که زياد مورد اهميت نيست بنابراین سخنان برخي سياستمداران کشورهاي مختلف مورد توجه ما نيست.
 
رئيس سازمان انرژي اتمي کشورمان درباره افزايش تعامل آژانس انرژي اتمي سازمان‌ملل با ايران گفت: ايران به عنوان يک کشور NPT و همچنين عضو آژانس همکاري بسيار خوبي را با آژانس داشته است و تنها در اين ميان يک موضوعي ميان ما و آژانس که ربطي هم به مسائل هسته‌اي ندارد، وجود دارد، بحث پي ان وي يا مطالعات ادعايي است که شامل کلاهک‌هاي هسته‌اي و موشک و ... مي‌شود و ارتباطي هم با سازمان انرژي اتمي ندارد ولي از باب همکاري و شفاف‌سازي و از باب اطمينان از فعاليت‌هاي خود اعلام کرده‌ايم که آمادگي آن را خواهيم داشت که همکاري داشته باشيم.
 
صالحي افزود: در گذشته جلساتي برگزار شده بود و در هفته‌هاي آينده نيز جلسات مشترکي با‌ آژانس به منظور حل و فصل موضوع مورد نظر انجام خواهد شد.
 
رئيس درباره توليدات يوسي تو گفت: خطي که هم اکنون UO2 غني شده را توليد مي‌کند و از UF6 غني‌شده در دست انجام است و اميدواريم ‍ظرف دو سه ماه آينده توليد اين خط کامل شود و بتوانيم فرآيند توليد سوخت نيروگاه بوشهر را کامل کنيم.
 
صالحي درباره ايجاد نيروگاه‌هاي جديد در کشور اظهار داشت: نيروگاه‌هاي متعددي را در حوزه‌هاي کرانه خليج‌فارس و همچنين درياي خزر و برخي نقاط در مرکز کشور را در نظر گرفته‌ايم و همچنين اولويت را براي ساخت نيروگاه در کرانه‌هاي خليج فارس قرار دهيم، زيرا مي‌خواهيم طرح آب‌شيرين‌کن را در اين نيروگاه‌ها در نظر بگيريم.
 
صالحي درباره اينکه چه مسائلي مي‌تواند مذاکرات را بهم بزند، گفت: ما بايد در درون يک انسجام کامل داخلي داشته باشيم به هر ترتيب دولت يازدهم هم اکنون مشغول حل کردن موضوع و قدم‌هاي بزرگي در اين زمينه برداشته شده است و از نشانه‌هايي که تاکنون دريافت کرده‌ايم بسيار به آينده اين مذاکرات اميدوار هستيم.
 
وي تاکيد کرد: اميدواريم اين انسجام داخلي در جهت پيشبرد حل و فصل اين مذاکرات باشد، لذا افراد خارج از کشور خيرخواه ما نيستند و مي‌خواهند جمهوري اسلامي ايران از پرونده تصنعي که براي آن ايجاد شده است، خارج شود و هرگونه موانعي را ايجاد مي‌کنند و همچنين در عرصه بين‌المللي از جايگاه بالاتري برخوردار شود و ما نيز به لطف خداي متعال و ارشادهای مقام معظم رهبري با جديت کامل مطمئنيم از اين پرنده به صورت سه برد_ برد بهره ببريم يک برد_ برد شامل برد جمهوري اسلامي ايران و طرف مقابل و يک برد ديگر نيز شامل جامعه بين المللي و ان پی تی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس ، سازمان ، نیروگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار