"صادرات"مواد اوليه از کشور يکي از مشکلات اساسي صنعتگران داخلي جهت توليد کالاي هدفمند صادراتي است.

 
علي زمانيان صادر کننده محصولات صنعتي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب بالا گفت: هم اکنون بسياري از توليدات صنعتي ايران از جمله کالاهاي صنعتي سبک قابل رقابت با مشابه خارجي است که به سادگي مي‌توان با اطمينان کالاي ايراني را روانه بازارهاي جهاني کرد.
وي افزود: يکي از مشکلات جدي صادرکنندگان و صنعتگران ايراني نابساماني بازار مواد اوليه توليدات صنعتي است.
زمانيان با اشاره به اينکه در شرايط فعلي که نياز به صادرات براي کشور يک ضرورت اجتناب ناپذير است اظهار داشت: متأسفانه در اين شرايط برخي از افراد اقدام به صادرات مواد اوليه و خوراک صنعتي مورد نياز کارخانجات توليدي مي کند به گونه اي که توليدکننده داخلي مجبور مي شود مواد اوليه مورد نياز خود را از خارج وارد کند.
اين توليد کننده صنعتي با تأکيد بر اينکه بايد سياستي اتخاذ شود که از" صادرات" مواد اوليه جلوگيري شود گفت: چرا در شرايطي که مواد اوليه نياز به مواد اوليه مورد نياز ايراني به وفور با کيفيت بالا و قيمت مناسب در داخل توليد مي شود صنعتگر وطني مجبور است براي توليد محصولات صنعتي خود اقدام به واردات مواد اوليه از کشور چين آن هم با کيفيت پايين تر و قيمت بالاتر نمايد.
وي ادامه داد: چنانچه بتوانيم مواد اوليه مورد نياز خود را از بازار داخل تأمين کنيم قدرت رقابت کالاي ايراني در مقايسه با مشابه خارجي آن  بسيار افزايش مي يابد.
زمانيان با تأکيد بر خلاقيت و نوآوري در توليد کالاي صادراتي اظهار داشت: کالاهاي ايراني به لحاظ خلاقيت از جمله کالاهاي مناسب در سطح جهاني است به شرط آنکه صنعتگر ايراني مجبور نباشد به جاي خلاقيت در توليد کالاي هدفمند صادراتي، توانايي خود را در ارائه نوآوري معطوف و متمرکز بر چگونگي تهيه و تأمين مواد اوليه مورد نياز کالاي صنعتي خود کند.

برچسب ها: صادرات ، مواد ، اولیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار