مقصدشان مشهد مقدس است و مرکب آنها نیز دوچرخه و بلیط شان سه دل پاک و دریایی که به عشق امامت و ولایت مسیر ساولان تا بینالود را با هدف گذر از میان فرهنگهای اصیل می پیمایند تا به بارگاه ضامن خوبی ها برسند.


به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران چنان از عشق به امامت و امام رضا (ع) سخن می گویند و این عشق را بهانه ای قراردادند تا برای وصال به هدف، پا در رکاب شوند و سفرشان را از ساوالان کلید زنند و به بینالود پیوند دهند.
 
استان مازندران با داشتن فرهنگها، سنن و آداب و روسم محلی و ماندگار، طبیعت زیبا و چهارفصل بهشتی برای گردشگران و دوچرخه سواران در تمام طول سال از جمله فصل پاییز به شمار می رود.
 
تور سه نفره رکابزنان اردبیلی در ادامه سفر و مسیر 1400 کیلومتری به مازندران رسید و در شامگاه یک روز پاییزی با خبرنگار مهر همصحبت شدند. داریوش فیاضی، حامد و حمید قربانی سه رکابزن اردبیلی هستند که برای پاپوسی حرم امام رضا (ع) سفرشان را از سرعین آغاز کرده اند.
 
داریوش فیاضی می گوید: این تور دوچرخه سواری از 27 مهرماه آغاز شد و بنا داریم تا دو شنبه هفته آینده در مشهد مقدس باشیم.
 
رکابزنی به عشق زیارت امام رضا (ع)
 
وی با بیان اینکه تمام هزینه های سفر شخصی تامین شده است، از مهیمان نوازی مردم استانهای گیلان و مازندران طی مسیر قدردانی کرد.
 
وی عنوان کرد: زیارت حرم رضوی از جمله بهانه هایی است که این تور سه نفره پا به رکاب شدند تا مسیر هزار و 400 کیلومتری را رکاب زنند.
 
فیاضی با بیان اینکه در روزهای اخیر، اعضای این تو زیر باران شدید نیز رکابزنی کرده اند، افزود: روزانه 130 تا 150 کیلومتر از مسیر را رکاب می زنیم تا به مقصد برسیم.
 
دور ایران و اروپا را رکاب می زنیم
 
وی از دیگر برنامه های این گروه را سفر با دوچرخه به دور ایران و دور اروپا یاد کرد و گفت: در سفر قبلی دور آذربایجان به مسافت 900 کیلومتر توسط گروه پیمایش شد.
 
 
این دوچرخه سوار اردبیلی عنوان کرد: همچنین بهمن ماه امسال مسیر تهران به بندرعباس را رکاب می زنیم و در برنامه های آتی سفر به دور ایران و اروپا را در دستور کار داریم.
 
این رکابزن با بیان اینکه ایران دارای فرهنگی اصیل و غنی است، گفت: این گروه سفرش به دور ایران را با شعار ایران به وسعت یک اقلیم، گذر از میان فرهنگهای اصیل را در دستور کار دارد.
 
ارمغان صلح و دوستی بشری در جهان
 
حامد قربانی دیگر اعضای تور سه نفره رکابزنان اردبیلی نیز به برنامه سفر به دور اروپا اشاره می کند و می گوید: ارمغان صلح و دوستی بشری، زمین دهکده جهانی با انسانهای دل پانجه آ ( قاره 220 میلیون سال پیش) از دیگر شعارهایی است که مدنظر است.
 
وی با اشاره به وجود فرهنگهای غنی در استان مازندران گفت: مردمان استان مازندران همانند طبیعت منطقه دارای دلهایی سبز و بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند.
 
وی به طبیعت زیبا و پرجاذبه مازندران اشاره کرد و گفت: آب و هوای مازندران بگونه ای است که براحتی می توان در آن به رکابزنی و دوچرخه سواری پرداخت.
 
آشنایی با فرهنگهای اصیل ایرانی
 
حمید قربانی دیگر عضو گروه دوچرخه سواری نیز با بیان اینکه این تور ورزشی و تفریحی سراسر خاطره است، از رفتن به کنار ساحل دریای خزر در طول سفر سخن گفت و ادامه داد: آشنایی با فرهنگها و سنت های اصیل و ایران از جمله فواید این سفر است.
 
وی اظهار داشت: آب و هوای استانهای شمالی و مازندران به گونه ای است که در بیشتر فصول می توان به دوچرخه سواری پرداخت و وضعیت جاده های استان نیز خوب و امن است.
 
این ورشکار با تقدیر از تمامی حامیان و علاقمندانی که از این گروه دوچرخه سواری حمایت می کنند، بیان داشت: ایران به واقع یک اقلیم با مردمانی صمیمی و خونگرم و دارای دلهایی پاک است.
 
گروه سه نفره دوچرخه سواری در  یک شامگاه پاییزی دوباره به راه می افتد تا به نیابت مردمان مسیرهای ساوالان تا بینالود نایب الزیاره بارگاه ملکوتی ضامن آهو باشند./ش
برچسب ها: فرهنگهای ، اصیل ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.