يک کارشناس بازار سرمايه تاکيد کرد: افزايش سودآوري شرکت هاي بورسي و عبور از اهداف پيش بيني شده در کنار افزايش خوش بيني هاي اقتصادي سبب رشد شاخص ها شده است اما تازه واردها بايد مواظب باشند و گرفتار هيجان غير واقعي خريد و فروش نشوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حسين خزلي خرازي گفت: براي موفقيت در سرمايه گذاري بورس بايد دانش، مهارت و قدرت تحليل داشته باشيم و بورس تهران هم امکانات خوبي مانند روش هاي کم ريسک تا پر ريسک و تالار مجازي معاملات فراهم کرده است.

وي افزود: کساني که به تازگي علاقه مندند در خريد سهام سرمايه گذاري کنند بايد از مشاوره و صندوق هاي سرمايه گذاري و شرکت هاي سرمايه گذاري استفاده کنند.

خزلي گفت: اين افراد پس از حرفه اي شدن مي توانند دارايي خودشان را مديريت کنند.

وي تاکيد کرد: به همه سهامداران به خصوص سهامداران غير حرفه اي توصيه مي شود از هر گونه خريد و فروش هيجاني خودداري کنند و نگاه کسب سودهاي کوتاه مدت را به ميان مدت و بلند مدت تغيير بدهند و براي ايجاد حاشيه امن ريسک از صندوق هاي سرمايه گذاري و سبدهاي اختصاصي کارگزاري ها استفاده کنند.

خزلي در ادامه اظهار داشت: توسعه بورس مي تواند به خلق حماسه اقتصادي کمک کند و بايد اقتصاد ايران از بانک محوري فاصله بگيرد.

وي با اشاره به بانک محور بودن بازارهاي مالي کشور گفت: توسعه بازار سرمايه مي تواند هزينه هاي تامين مالي را کاهش دهد و به تخصيص منابع کمک کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، بازار ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار