معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) باید به نحوی که تمام طیف‌های موجود کشور را شامل گردد اجرا شود تا همه اقشار و فرهنگ‌ها از آن بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، علی‌اصغر کاراندیش مروستی در گردهمایی کمیته‌های برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در مشهد اظهار کرد: بنیاد فرهنگی امام رضا (ع) در یازدهمین دوره جشنواره به بهترین نحو عمل کرد و توانست گستره برگزاری این جشنواره را جهانی کند.

وی با بیان این که برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) به خاطر مردم است و مشارکت حداکثری می‌تواند یکی از دستاوردهای آینده بنیاد امام رضا (ع) باشد عنوان کرد: در همین راستا باید مشارکت بیشتر مردم را در این زمینه بیش از پیش داشته باشیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این مطلب که بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) باید نقش نظارت، حمایت و برنامه‌ریزی در برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری امام رضا(ع) را داشته باشد و نقش طبیعی مردم در آن حفظ شود، بیان داشت: در اوایل انقلاب برای برگزاری دولتی مراسم عاشورا و تاسوعا گام‌هایی برداشتیم ولی با کیفیت کم آن مواجه شدیم لذا برگزاری مردمی آن را بهترین حالت می‌بینیم و پیرو این موضوع می‌توان نتیجه گرفت که جشن‌های بزرگ ملی باید توسط خود مردم اجرا شود.

وی از دستور وزیر ارشاد برای اجرای طرح حمایت اقتصادی از هنرمندان خبر داد و ابرازداشت: یکی از دستورات جدی وزیر ارشاد این است که طرح حمایت اقتصادی از هنرمندان تدوین و اجرا شود.

کاراندیش مروستی با بیان این که این جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) محتواهای فاخر را می‌طلبد، گفت: باید آثار فرهنگی هنری که هنرمندان برای جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) تولید می‌کنند را در قالب طرحی اقتصادی تدوین کرد تا هنرمندان نیز مایل به ارائه آثار و دارای استقلال مالی باشند.

وی از برگزاری دوازدهمین جشنواره امام رضا (ع) در سال 93 با گستره وسیع‌تر و کیفیت‌ فاخر خبر داد و ياداور شد: شناخت شخصیت امام رضا(ع) هدف اصلی این جشنواره است و باید موضوعات جشنواره امام رضا(ع) گسترده شده و برگرفته از تفکر و اعتبار هنرمندان باشد.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که فرهنگ وقف مدتی است که در جامعه کمرنگ شده است افزود: فعالیت در این حوزه می‌تواند این سنت حسنه را احیا کند و این موضوع را می‌توان در گستره فعالیت‌های جشنواره امام رضا (ع) قرار داد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.