نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی با بیان اینکه قرآن سرشار از مطالب روانشناختی است گفت:متاسفانه تقویت باورها و آموزه های دینی در حاشیه قرار گرفته اند و برای درمان مشکلات روانی به قرص ها و داورهای شیمیایی پناه می برند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، آیت الله مجتهد شبستری در آخرین روز از هفته سلامت روانی در در دیدار با مدیران ادارات دانشگاه علوم پزشکی تبریز، عامل اصلی بیمار یهای روانی در جامعه را ضعف معنویات و باورهای دینی در جامعه دانست.

وی گفت: زندگی ماشینی در کنار رفاهی که برای جوامع بشر ایجاد کرده است، آنان را از برخی واقعیتها دور کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی مسائل اقتصادی و مشکلات اجتماعی را نیز در بروز برخی بیماری های روانی در جامعه بی تاثیر ندانست و گفت:آنچه بیشتر از همه در بروز این مشکلات موثر است، فاصله گرفتن از اعتقاداتی نظیر معاد، وحدانیت و قدرت خداست.

وی عمل به آیات قرآن، ازدواج به هنگام، آسان و بادوام؛ دوری از سوء ظن، صله ی ارحام، احترام به حقوق خانواده، اقامه نماز و امید به پرودگار را از جمله مواردی برشمرد که می توان با عمل به آنها، بسیاری از بیماریهای روانی در جامعه را ریشه کن کرد.

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر اینکه پیشگیری و درمان مشکلات روانی در جامعه با تقویت باورهای دینی امکان پذیر است، ابراز امیدواری کرد:عوامل تاثیر گذار در بیماری های روانی از جمله مشکلات اقتصادی و اجتماعی با همکاری بین بخشی حل شود. /ب

برچسب ها: تقویت ، باورها ، دینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.