برگزاری همایش بزرگ بازسازی غدیر گامی در راستای پاسخ به شبهات مربوط به این واقعه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،نویسنده و هنرمند پیشکسوت زنجانی با بیان این مطلب گفت: اگر همایش بزرگ بازسازی واقعه تاریخی غدیرخم به نحو احسن صورت گیرد می تواند بسیاری از شبهات مربوط به این واقعه را برطرف کند.

 عباسی نیا با اشاره به اینکه با اجرای این همایش سوالات بسیاری در ذهن بینندگان پاسخ داده می شود، افزود :با توجه به اینکه این برنامه برای اولین بار در سطح استان زنجان انجام می شود، کیفیت بالای آن مشتاقان زیادی را در سالهای آینده به خود جذب می کند.

 وی به نگارش نمایشنامه غدیر اشاره کرد و ادامه داد: متن نمایشنامه بازسازی واقعه غدیر در استان زنجان نوشته خاصی است که در قالب خاصی نمی گنجد.

 نویسنده و هنرمند پیشکسوت زنجانی با بیان اینکه در همایش بزرگ بازسازی واقعه غدیر در استان زنجان، 5 نمایشنامه اجرا می شود، ادامه داد : این همایش از زمان ولادت حضرت علی (ع) تا پایان واقعه غدیر، 5 موضوع را روایت خواهد کرد.

عباسی تصریح کرد: قسمت های مربوط به ترور پیامبر اعظم (ص) توسط کفار و خوابیدن حضرت علی (ع) در بستر ایشان، اخبار مربوط به سفر پیامبر به حج و قسمتی نیز مربوط به بعد از ثقیفه در قالب نمایش کوتاه در فضای آزاد اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه در نگارش متن بازسازی واقعه غدیر از منابع مختلفی استفاده شده است، تاکید کرد : در نگارش متن این نمایشنامه تلاش شده که شرایط حاکم بر آن دوران به صورت جذاب برای بیننده توصیف شود.

 عباسی نیا در پایان با بیان اینکه اعضای کمیته هنری ستاد بازسازی واقعه غدیر در زنجان با تمام توان خود فعالیت می کنند، خاطر نشان کرد: امیدواریم با اجرای این همایش بزرگ که با همکاری سایر ارگان ها صورت می گیرد گامی در جهت رفع سوالات و شبهات مربوط به واقعه غدیر برداشته شود./س

 

 

 

برچسب ها: بازسازی ، گامی ، پاسخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.