معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه آمار ابتلا به بیماری های روانی در استان بیشتر از میانگین کشوری است گفت: افسردگی بویژه در بین زنان استان، از درصد شیوع بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، احمد کوشا در دیدار مدیران ادارات دانشگاه علوم پزشکی تبریز با نماینده ولی فقیه در استان در آخرین روز از هفته ی سلامت روانی گفت: برای پیشگیری از اختلالات روانی، مهارتهای اجتماعی و زندگی باید در جامعه تبیین شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه مقابله با استرس، افزایش مهارتهای ارتباط فردی، مهارت نه گفتن، مهارت حل مسئله به درستی در جامعه تبیین نشده است گفت: درحالی که همگی این عوامل در بروز بیماری های روانی موثر هستند.

دکتر کوشا ادامه داد: اگر شیوه زندگی اسلامی و تبیین رهنمودهای اسلامی به درستی در جامعه تبیین شود می توان با اتخاذ رفتارهای سالم، آحاد مردم در جامعه روان سالم داشته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیماری های روانی را بعد از تصادفات، دومین عامل بیماری در جامعه عنوان کرد و افزود: بیماریهای روانی نه تنها باعث فوت افراد جامعه بلکه، مردم جوامع را نیز از ادامه فعالیتهای سازنده در جامعه باز می دارد.

دکتر کوشا با اشاره به آمار سازمان بهداشت و درمان کشور، در سال 90 گفت: براساس این آمار، قریب به 23.6 درصد افراد بالای 15 تا 64 ساله به بیماری های روانی مبتلا بودند و 13.6 درصد نیز دچار افسردگی بودند.

وی یادآور شد: در بررسی های صورت گرفته، فقدان تفریح و نشاط اجتماعی، بیکاری و عدم مدیریت اوقات فراغت، اعتیاد و مشکلات اقتصادی و ناکامی های تحصیلی و شغلی به ترتیب از عوامل تاثیر گذار در بروز بیماریهای روانی در استان هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه مشکلات روحی و روانی چند عاملی است یادآور شد: حل معظلات روانی جامعه نیازمند هماهنگی بین بخشی است و از رسانه ملی خواست تا به تبیین مهارتهای اجتماعی و زندگی براساس رهنمودهای دین مبین اسلام بپردازد. /س

برچسب ها: شیوع ، افسردگی ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.