آیت الله صافی گلپایگانی گفتند: تولید نرم افزار درایه الثقلین خدمت بزرگی به اهل بیت(ع) و شیعه داشته و عظمت اسلام را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله صافی گلپایگانی پیش از ظهر سه شنبه در مراسم رونمایی از نرم افزار درایه الثقلین که در مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شد‎، اظهار داشت: تولید این نرم افزار خدمت بزرگی به اهل بیت(ع) است و امیدوارم روز به روز بر عظمت اسلام، شیعه و علما با ارائه این گونه خدمات افزوده شود.

وی عنوان کرد: کار بسیار بزرگی انجام شده و نمی‌توانم آن گونه که شایسته است از گردآورندگان آن تقدیر و تشکر کنم و امیدوارم روز به روز خداوند بر توفیقات خدمتگذاران آن بیفزاید.

متمرکز شدن همه اسناد حدیث ثقلین

در این مراسم مدیر پروژه نرم افزار درایه القلین با بیان این که پیش از این خلأی در نبود اطلاعات کافی در رابطه با حدیث ثقلین وجود داشت، ابراز کرد: با توجه به این که در طول تاریخ راویان زیادی از جمله 500 راوی شیعه و 450 راوی اهل سنت در رابطه با این حدیث سخن گفته اند سعی کردم با تولید این نرم افزار به صورت بانک اطلاعاتی تمام اسناد این حدیث را متمرکز کنم.

حجت الاسلام محمد علی قدس پور عنوان کرد: 100 جلد کتاب دررابطه با حدیث ثقلین وجود دارد که حداقل 10 جلد آن فقط در رابطه با روایت این حدیث از منابع شیعی و 10 جلد دیگر هم از اهل سنت می باشد.

وی افزود: این نرم افزار بانک اطلاعاتی در رابطه با همه مطالبی که یک محقق از حدیث ثقلین نیاز دارد‏، در اختیار قرار می دهد و دیگر نیازی برای تالیف نداشته و می توان زمان را در تحلیل آن صرف کرد.

مدیر پروژه نرم افزار درایه القلین با بیان این که حدیث ثقلین یک حدیث قدسی است، افزود: اسناد حدیث ثقلین در توماری به اندازه 70 متر گردآوری شده و با استفاده از این نرم افزار می توان مبانی اهل بیت را ارائه داد.

گفتنی است نرم افزار هوشمند درایه الثقلین برنامه نخست از اولین سلسله نرم افزارهای هوشمند دفاع از ولایت اهل بیت (ع) است و دارای بزرگ ترین بانک اطلاعاتی روایات‏، راویان و کتب در رابطه با احادیث ثقلین دارد./س

برچسب ها: قم ، تولید ، نرم ، افزار ، درایه ، ثقلین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.