مدیرعامل مجمع ملی خبرگان بخش کشاورزی کشور معتقد است: حذف ارز مرجع برای واردات نهاده های کشاورزی سبب افزایش حدودا دو برابری تولیدات بخش کشاورزی می شود و این به نفع مصرف کنندگان نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سید محمد نیک نژاد اقدام اخیر دولت مبنی بر جایگزینی ارز مبادله ای با ارز مرجع را نامناسب ارزیابی وگفت: این اقدام دولت سبب افزایش دو برابری قیمت محصولاتی مثل مرغ، تخم مرغ، شیر و حتی گوشت خواهد شد.

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان بخش کشاورزی کشور معتقد است، استفاده از ارز مبادله ای سبب افزایش قیمت نهاده های مورد نیاز در تولید محصولات کشاورزی خواهد شد که این افزایش قیمت نهاده ها به سرعت سبب گران شدن محصولات می شود و این به نفع مصرف کنندگان نیست.

نیک نژاد گفت: افزایش هزینه های تولید که در پی استفاده از ارز مبادله ای بوجود خواهد آمد، به نوبه خود سبب افزایش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی می شود و این مسئله خواه ناخواه وضعیت بازار را تحت تاثیر قرار می دهد.

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان بخش کشاورزی کشور افزود: با حذف ارز مرجع اگر دولت چاره اندیشی نکند، بازار دیگر مرغ شش هزار و 500 تومانی را به چشم نخواهد دید و چه بسا قیمت مرغ به حدود 10 هزار تومان هم برسد.

وی در پایان گفت: البته باید توجه داشت که شرایط خاص اقتصادی کشور سبب شده تا دولت چنین تصمیمی را در این مقطع زمانی بگیرد./س

 

برچسب ها: حذف ، ارز ، مرجع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.