سخنگوي كاخ سفيد گفت: ميان ايالات متحده و سعودي رابطه مستحكم و دائمي برقرار است و قبول يا رد عضويت در شوراي امنيت امري است كه به رياض بر مي گردد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "جي كارني" گفت كه ميان ايالات متحده و عربستان سعودي رابطه مستحكم و دائمي برقرار است و قبول يا رد عضويت در شوراي امنيت ، امري است كه به رياض مربوط است.

اودر كنفرانس مطبوعاتي اش در پاسخ به سؤالي در مورد موضع اش درباره آنچه به نقل از بندر بن سلطان رئيس سازمان اطلاعات عربستان سعودي، نقل شده مبني بر اينكه رياض سعي در كاهش همكاري با واشنگتن در آموزش معارضان سعودي ،بخاطر سياستهاي آمريكا در منطقه دارد، گفت : مي توانيم بگويم كه جان كري وزير خارجه ما، به صورت مفصل در اين مورد بعد از نشست با وزير خارجه عربستان سعودي صحبت خواهد كرد، اما ما گفتگوهاي صريح و سازنده اي در مورد اين مسائل داشته ايم.

 وي ادامه داد كه ميان ايالات متحده و سعودي همكاري دراز مدتي برقرار است و اين دو كشور از نزديك پيرامون بسياري از مسائل منطقه اي و سياسي و امنيتي در مورد آنچه در خاورميانه ، ايران ، مصر ، سوريه مي گذرد و همچنين روند صلح با يكديگر تبادل نظر مي كنند.

 شايان ذكر است روزنامه وال استريت ژورنال امريكا در خبري به نقل از بندر بن سلطان نقل كرده بود كه وي به ديپلمات هاي اروپايي در پايان هفته گذشته گفته است كه كشورش سعي در كاهش همكاري با ايالات متحده در مسلح كردن و آموزش معارضين سعودي ، بخاطر سياستهاي آمريكا در منطقه و در قبال ايران و سوريه دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار