مدير جهاد كشاورزي چرام گفت: امسال 12هزار تن شلتوك از يكهزار و 200 هكتار سطح زير كشت در اين شهرستان برداشت شده است.

 سيد خدارحم معتمدي پور در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  با اشاره به اينكه از اين ميزان شلتوك حدود شش هزار تن برنج سفيد خالص توليد مي شود،افزود: ارقام برداشت شده شامل طارم، فجر، شميم و چمپاي محلي است.
وي بيان كرد:50 درصد محصول توليدي به مصرف كشاورزان اين شهرستان مي رسد و 50 درصد نيز مازاد بر مصرف بوده كه از سوي آنان در بازار فروخته مي شود.
معتمدي پور اظهار كرد: امسال ميزان عملكرد برداشت شلتوك شاليزار هاي چرام در واحد سطح 15تا 20 درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشته است.
وي با اشاره به اينكه كشاورزان چرامي از نحوه برداشت و كيفيت عملكرد كمباين ها رضايت دارند، ابراز داشت: برداشت محصولات به صورت مكانيزه موجب كاهش ضايعات مي‌شود.
معتمدي پور از كشت نوعي برنج به منظور استفاده حداكثري آب در روستا هاي شيخ حسين و بلدان چرام خبرداد و گفت: خزانه گيري اين نوع برنج از اواسط زمستان زير پلاستيك آغاز و در اوايل فروردين شروع به نشاكاري خواهد شد و در اواخر خرداد نيز برداشت مي شود.
وي افزود: كشت اين محصول امسال به طور آزمايشي از سوي يكي از كشاورزان چرامي در روستاي شيرازي انجام شد كه از نظر عملكرد و برداشت رضايت بخش است.
مدير جهاد كشاورزي چرام ترويج ارقام پرمحصول و مكانيزه كردن كشاورزي در اين شهرستان را از برنامه هاي اين اداره اعلام كرد./س
برچسب ها: شلتوک ، برداشت ، چمپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.