مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اختصاص حدود 39 هزار هکتار از اراضی آبی و دیم این استان به کشت ارقام مختلف گندم خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، سید امیر رضوی صبح امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برآورد می‎شود در سال زراعی جاری افزون بر 31 هزار هکتار از مزارع آبی و بیش از هفت هزار هکتار از اراضی دیم استان سمنان به کشت گندم اختصاص یابد.

وی درباره تأمین نهاده‎های مورد نیاز کشت گندم تصریح کرد: برای کشت گندم بیش از 200 کیلوگرم انواع کود شیمیایی برای هر هکتار پیش‎بینی شده است.

این مسئول افزود: هزار و 20 تن بذور گندم آبی از منابع استانی و 919 تن بذور گندم آبی و دیم نیز از سایر استان‎ها تأمین و بین کشاورزان توزیع می‎شود.

رضوی ادامه داد: مابقی بذور مورد نیاز کشت از محل بذور خود مصرفی بعد از انجام بوجاری و ضد عفونی در مراکز معرفی شده دولتی و بخش خصوصی تأمین و کشت خواهد شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: برای نظارت بر مزارع از کاشت تا برداشت علاوه بر کارشناسان بخش دولتی 35 تا 40 کارشناس ناظر گندم نیز برای انتقال دانش فنی به سطح مزرعه، هدایت و راهنمایی‎های فنی بهره‎برداران و نظارت بر عملیات‎های مختلف به کار گرفته خواهند شد.

رضوی یادآور شد: تمام مزارع زیر کشت گندم در سال زراعی جاری زیر نظر کارشناسان بخش دولتی و خصوصی قرار دارد اما حدود هفت هزار هکتار از مزارع که از عملکرد کمتری برخوردار هستند به صورت ویژه زیرپوشش خدمات فنی برای ارتقای عملکرد در واحد سطح و تولید محصول سالم قرار می‎گیرند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تاکنون برای بیش از 7 هزار و 500 هکتار از مزارع گندم آبی و دیم قرارداد کشت بسته شده و حدود شش هزار هکتار زیر کشت ارقام گندم قرار گرفته است.
برچسب ها: گندم ، کشاورزی ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.