سفير و نماينده دايم کشورمان در سازمان ملل با ابراز نگراني از اوضاع جاري در سرزمين هاي اشغالي فلسطين و ادامه سياستهاي تجاوزکارانه رژيم صهيونيستي، توجه جدي جامعه بين المللي به وضعيت اسفناک مردم مظلوم فلسطين و تلاش براي کاستن از آلام و مصائب آنان را خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، محمد خزاعي که به نمايندگي از جنبش غيرمتعهدها در نشست شوراي امنيت سازمان ملل متحد سخن مي گفت، با ابراز تاسف شديد اعضاي جنبش غيرمتعهدها به تعلل شوراي امنيت سازمان ملل در برخورد با اقدامات رژيم صهيونيستي در تشديد اقدامات تجاوزکارانه بويژه در بيت المقدس شرقي و اطراف مسجد الاقصي، اين نوع اقدامات را نشانه ديگري از تلاش عامدانه اين رژيم براي تحريک احساسات مردم مسلمان فلسطين دانست.  

وي همچنين اقدام فوري اين نهاد بين المللي را براي مقابله با اين تجاوزهاي آشکار رژيم صهيونيستي خواستار شد. 

خزاعي تضييع حقوق انساني و اعمال خشونت روزافزون در سرزمين هاي اشغالي را از ديگر مصاديق زيرپا گذاشتن کنوانسيون ژنو و مصوبات بي شمار در اين باره دانست.  

وي درخواست همه جانبه جنبش غيرمتعهدها در کمک و حمايت از مبارزه مشروع و تاريخي مردم فلسطين را براي دستيابي به عدالت، احترام، صلح و حق تعيين سرنوشت مورد تاکيد دوباره قرار داد. 

سفير و نماينده دايم کشورمان در سازمان ملل همچنين در واکنش به سخنان سخيف نماينده رژيم صهيونيستي ضد جمهوري اسلامي ايران، با پاسخ محکم به اين اظهارات، خطاب به رئيس و اعضاي شوراي امنيت افزود: مايلم با سخني حکمت آميز از زبان فارسي سخنانم را پايان دهم و آن سخن اين است که: "خشم و غضب دشمن متجاوز و جنايتکار نشانه خوبي است بر اينکه ما در مسير درست گام برمي داريم. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار