مديركل حفاظت از محيط زيست كهگيلويه وبويراحمد گفت: شهر ياسوج (YASOUJ ) مركز كهگيلويه وبويراحمد جزو شهرهاي پاك ايران و دنياست.

 عطاپورشيرزاد در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  با نامعتبر خواندن گزارش موسسه كوارتز‌ كه به تازگي با انتشار گزارشي به نقل از سازمان بهداشت جهاني ، شهرهاي اهواز ، كرمانشاه ، سنندج ، ياسوج و اروميه را در رديف شهرهاي آلوده جهان معرفي كرده است ،افزود:ياسوج با بيش از دو هزار متر ارتفاع از سطح دريا به لحاظ واقع شدن دريك منطقه كوهستاني سردسيري داراي سالم ترين و خوش آب و هوا ترين شهرهاي ايران و حوزه زاگرس است.
وي اعلام كرد:براساس استاندارد ميزان ذرات معلق در هوا بايد كمتر از 10 ميكرون باشد اين درحالي است كه ميزان ذرات معلق در هواي ياسوج با كمتر از استاندارد جهاني آن 150ميكروگرم است كه اين وضعيت پاك بيانگر شرايط مطلوب آب وهوايي اين منطقه است.
وي گفت: وجود كوه هاي با ارتفاع بيش از چهار هزار متر ، جنگل سبز بلوط و رودخانه هاي مفرح باعث شده است كه ياسوج به عنوان پايتخت طبيعت ايران شهرت يابد.
وي گفت: دو دستگاه پايش هوا در مناطق سردسيري و گرمسيري استان واقع شده است و وضعيت هوا از نظر آلودگي همواره رصد مي شود و با توجه به گرارش اين ايستگاه پايش ياسوج جزو سالم ترين شرايط آب هوايي و داراي شرايط بالاتر از استاندارد تعريف شده هواي سالم است .
وي گفت: درفصل گرما زمان هجوم ريزگرده ها به مناطق جنوبي كشور ميزان آلودگي ناشي ازگرد غبار در ياسوج جزيي و زودگذر است كه اين بيانگر سالم بودن و منحصربفردبودن شرايط آب و هوايي پايتخت طبيعت ايران است.
تماشاي كمربندسبز جنگل بلوط حاشيه شهر ياسوج با آسمان آبي و لبخند ستيغ هاي برفي دنا در مجاورت آن زيباترين منظرگاه از طبيعت بكر است كه تامل به هواي مطبوع اين شهر و ادعاي آلودگي آن از سوي موسسه كوارتز و بهداشت جهاني جز مزاحي بيش نيست.
شهر ياسوج با 100هزارنفرجمعت عاري از هرگونه آلودگي صنعتي و زيست محيطي است./س
برچسب ها: یاسوج ، شهر ، پاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.