رئیس کمیته انضباطی فدراسیون والیبال از شدت گرفتن آیین نامه انضباطی خبر داد.

علی فرخی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کميته انضباطی برای کاهش حواشی در طول مسابقات لیگ برتر امسال تمهیدات خاصی را در نظر گرفته است.
قرار است کمیته داوران جلسات توجیهی را برای داوران در خصوص آیین نامه انضباطی برگزار کند.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون والیبال یادآور شد: به طور کلی ما با توبیخ و توضیح نمی توانیم از حواشی جلوگیری کنیم. بازیکنان والیبال حرفه ای هستند و خود به خوبی باید از قوانین و مقررات مطلع باشند. قوانین و آیین نامه سازمان لیگ به باشگاه ها اطلاع داده شده است امیدوارم از طریق مدیران به اطلاع بازیکنان هم رسیده شود.

وي والیبال افزود: آیین نامه انضباطی فدراسیون والیبال تا حدودی شدت پیدا کرده است به طور مثال اگر بازیکنی با 2 باشگاه همزمان قرارداد بسته باشد، از حضور در لیگ محروم است، ميزان مجازات ها نیز هم برای افراد و هم تیم ها افزایش پیدا کرده است به طوری که مجازات ها تابعی از قرارداد بازیکنان شده و سقف آن از نظر ریالی تغییر کرده است.

فرخي تصريح کرد: افزایش مجازات ها در کاهش حواشی لیگ بی تاثیر نیست ولی نمی تواند کل علل بروز جرایم را ازبین ببرد.

این تمهیدات اگر متناسب باشد یکی از عوامل بازدارنده در ایجاد حواشی خواهد بود. چون واکنش و روحیات افراد در شرایط مختلف، متفاوت است.

وی اظهار داشت: اشتباهات داوری، مطرح کردن یک بحث از سوی تماشاچیان و ... عواملی هستند که باعث بروز حواشی خواهند شد. تشدید مجازات ها تاثیر بهتری در کاهش آن ها دارد ولی عامل صد در صد از بین برنده نیست.
این مسئله مثل جرایم رانندگی است که خلاف های رانندگان را کاهش داده ولی به طور کل از بین نمی برد.

فرخي در پايان یادآور شد: امیدوارم با تمهیدات در نظر گرفته شده و همکاری همگان امسال جرایم کمتری را شاهد باشیم.

پايان متن/مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار