مسابقات سوپرلیگ بسکتبال با تصویب تیمهای حاضر در لیگ با شکل جدیدی برگزار می شود. با طرح جدید مرحله اول پلی آف در دو گروه و به صورت رفت و برگشت انجام می گیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ طرح پیشنهادی مهران شاهین طبع سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد برای تغییر شرایط برگزاری سوپرلیگ در فصل 92-93 مورد موافقت تیمهای حاضر در جلسه هماهنگی لیگ قرار گرفت.

براساس طرح جدید، بعد از پایان فصل عادی سوپرلیگ هشت تیم به مرحله دوم صعود می کنند و این هشت تیم به دو گروه A و Bتقسیم می شوند. تیمهای اول، سوم، پنجم و هفتم لیگ در گروه A و تیمهای دوم، چهارم، ششم و هشتم در گروه B قرار می گیرند و به صورت رفت و برگشت با هم روبرو می شوند. 

این مرحله از مسابقات باید طبق برنامه ریزی کمیته مسابقات پیش از پایان سال جاری و روز 26 اسفند به اتمام برسد. بعد از این مرحله، ادامه مسابقات در سال 93 به صورت ضربدری انجام و چهار تیم پایانی لیگ مشخص می شوند. 

محسن صادق زاده سرمربی ماهان در مورد این مرحله نیز پیشنهاد داد که تیمهای نهایی به صورت دوره ای با هم روبرو شوند که قرار بر این شد بعد از رسیدن لیگ به این مرحله، چهار تیم نهایی در مورد شرایط مراحل پایانی نظر دهند.

با موافقت تمام حاضران، شکل جدید برگزاری لیگ نیز مورد تصویب قرار گرفت.

طراحی لوگو برای لیگ

سازمان لیگ برای فصل جدید سوپرلیگ چهار طرح را برای لوگوی رسمی مسابقات که بر روی پیراهن داوران و بازیکنان نیز درج می شود، به مربیان ارائه کرد و در نهایت مربیان یکی از طرحها را انتخاب کردند تا در فصل جدید مورد استفاده قرار بگیرد.

تهدید تیمها برای پرداخت ورودی

در پایان تصمیم گیری ها برای برگزاری مسابقات، سلیمانی رئیس سازمان لیگ به تیمها اخطار داد که در صورت رعایت نکردن ضوابط ورود به لیگ، از حضور آنها در سوپرلیگ جلوگیری می شود. 

محمود مشحون نیز با تایید این موضوع به صحبتهای قبلی خود اشاره کرد و گفت: قبلا هم در مصاحبه هایم تاکید کرده بودم که حتی اگر لازم شد با حضور شش تیم لیگ را برگزار می کنیم. حالا هم در صورت تخلف شش تیم، مسابقات را با تیمهای باقیمانده به علاوه ب. آ شیراز برگزار می کنیم. 

مهلت تعیین شده برای پرداخت ورودی لیگ نیز 6 آبان تعیین شد

رده بندی جدید لیگ

با اضافه شدن رسمی دو تیم ذوب آهن اصفهان و هیئت زنجان، رده بندی جدید لیگ به شرح زیر است:

1-پتروشیمی بندرامام

2- مهرام تهران

3- فولاد ماهان اصفهان

4- شهرداری گرگان

5- دانشگاه آزاد

6- صنایع ماهشهر

7- استقلال زرین قشم

8-نیروی زمینی

9-تکماش قزوین

10-افرا خلیج فارس

11- هیئت زنجان

12- ذوب آهن اصفهان

گفتنی است قرار بر این شد که مسابقات رده بندی پنجم تا هشتم لیگ انجام نشود.

پايان متن/مح

برچسب ها: لیگ ، سال ، فرمول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار