"دكتر كوين برت" استاد دانشگاه‌هاي سن فرانسيسکو و ويسکانسين در گفتگويي با اشاره به بي اعتبار شدن ايالات متحده در جهان گفت امريكا براي بازيابي احترام خود بايد از اسرائيل روي بگرداند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه پرس تي وي ؛  دکتر کوين بَرِت ، اسلام‌شناس و تحليل‌گر مسايل امريکا و خاورميانه در مقاله اي به امريكا توصيه كرد براي اين كه بيش از اين وجهه خود را در جهان از دست ندهد از اسرائيل رويگردان شود و حتي آن را نابود كند.

او مي نويسد دولت امريكا احترام جهاني خود را از دست داده است.وقتي اوباما از كشورهاي جهان مي خواهد عليه سوريه جنگي به راه بيندازند،جهان مي گويد«نه متشكر».وقتي امريكا به مزدوران شورشي در سوريه دستور مي دهد به ژنو بروند ،مزدوران خودداري مي كنند.

وقتي امريكا به مزدوران خوب خود يعني ارتش آزاد سوريه دستور مي دهد مزدوران بد يعني تكفيري هاي القاعده را انكار كنند،هيچ اعتنايي نمي كنند. و وقتي امريكا به مزدوران ارتش آزاد سوريه دستور مي دهد به ائتلاف ملي سوريه ملحق شوند آنها به امريكاييان را مسخره مي كنند. وقتي مزدوران دستورات اربابان خود را مسخره مي كنند اربابان بي اعتبار مي شوند.

گروه ديگري از مزدوران كه احترامي براي اربابان امريكايي خود قائل نيستند در ارتش مصر هستند. ژنرال السيسي فرعون جديد مصر اعتنايي به حقوق بشر و دموكراسي مدنظر امريكا ندارد. او كه از تبار يهوديان مراكشي است و شايعه شده عامل اسرائيل است همچنان به قصابي تظاهركنندگان  ادامه ميدهد او ديكتاتوري را بنا گذاشت كه استبداد و شرارت آن به فراتر از آن چيزي است كه مبارك در خواب مي ديد.

كودتاي السيسي در تل آويو تصويب شد نه در واشنگتن.اسرائيلي ها به السيسي اطمينان خاطر دادند كه آنهامالك واشنگتن  هستند. بنابراين نگران قطع شدن كمك هاي چند ميلياردي كه السيسي از ماليات دهندگان امريكايي مي گيرد نباشد.در طول كودتا السيسي بي وقفه با طرف هاي اسرائيلي خود كه  به نظر مي رسد حاكم واقعي مصر هستند در تماس بود.

برت سپس مي پرسد آيا اشغال واشنگتن از سوي اسرائيل به بي آبرويي و از دست رفتن وجهه امريكا در سرتاسر جهان ارتباط دارد.؟

 چند جنگ فاجعه بار در خاورميانه امريكا را ورشكسته كرده است.هزينه هاي واقعي اين جنگ ها چندين تريليون دلار است.اقتصاد امريكا متزلزل است.دولت  به تعطيلي فرو رفت.كل دنيا از اين كه تنها  ابر قدرت فرضي جهان تا ورطه فروپاشي رفته شگفت زده شدند.   

آيا اين جنگ هايي كه امريكا را ورشكسته كرده بخاطر اسرائيل بوده نه بخاطر منافع امريكا؟ اگر سئوال كنيم چه كسي از جنگ هاي پس از 11سپتامبر سود برده جواب كاملا مشخص است: سودبرنده واقعي اسرائيل است نه ايالات متحده. آمريكا شاهد تضيف جايگاه استراتژيك خود در سراسر جهان – بخصوص در خاورميانه است كه در اين منطقه در جنگهاي عراق و افغانستان شكست خورد.

امروزه، تنها كاري كه امريكاييان در عراق مي توانند بكنند اين است كه در اردوگاه چند لايه خود در منطقه سبز پنهان شوند و از خود بپرسند چرا اين تهاجم را شروع كردند.دولت عراق هم  در داخل عراق و خاك سوريه به قدري  سرگرم مبارزه با تروريست هاي تكفريري است كه به توصيه هاي جنايتكاران جنگي امريكا كه به نظر مي رسد همدست تروريست هاي تكفيري است، توجهي نمي كند.و از آنجايي كه اكنون همه مي دانند داستان هاي بوش در مورد تسليحات كشتار جمعي عراق دروغ بودند اكنون به نظر مي رسد« عمليات آزادي عراق» هم از منظر امريكاييان بي معني است.

در افغانستان وضعيت امريكا مصيبت بارتر است.طالبان دوباره قوت گرفته، به محض خروج امريكا زمام امور را در دست خواهد گرفت.سيل هروئين از افغانستان به اروپا و امريكا با مشاركت افسران نظامي و اطلاعاتي فاسد امريكا در حال افزايش است. و به گفته سيمور هرش روزنامه نگار برجسته امريكايي  مشخص شده  تمام منطق پوچ براي حمله به افغانستان – يعني انتقام از بن لادن-دروغ بزرگي است كه يك كلمه از حقيقت در آن وجود ندارد.

سوريه هم در هرج و مرج است.مثل هميشه امريكا در طرف بازندگان قرار دارد-كه از قضا همان طرف طالبان دشمن ظاهري امريكا است.

از يك منظر ترحم آميز امريكاييان مانند دلقك ها است اما از نگاه غير ترحمي امريكاييان بدترين جنايتكاران جنگي تاريخ بشريت هستند.تمام مقامات سطح بالاي دولت امريكا مناسب تيمارستان هستند.

در ميان جنايات جنگي فراوان امريكا دو مورد برجسته است:مسموم كردن عراق و افغانستان با اورانيوم و قتل عام دسته جمعي هر دو كشور با حملات پهپادها. حملات پهپادها ارزش نظامي اندكي دارند.اما در ساختن دشمن كاملا موفق عمل مي كنند.خانواده هاي قربانيان راهي براي انتقام گرفتن از امريكاييان پيدا خواهند كرد. و مادامي كه  نوزادان نارس در عراق متولد مي شوند و تعداد كودكان و بزرگسالان سرطاني در عراق و افغانستان افزايش مي يابد نفرت بي پايان از امريكاييان براي چندين نسل و حتي چندين قرن در سينه افغان ها و عراقي ها خواهد بود.

از ديد يك امريكايي  ده ها سال مورد تنفر ده ها ميليون انسان قرار گرفتن نمي تواند خوب باشد .اما اين تنها مردم عراق و افغانستان نيستند كه به خاطر جنايات جنگي از امريكاييان متنفر خواهند بود ميلياردها نفر در سراسر جهان از امريكا متنفر  خواهند بود.

چيني ها معتقدند وقتي امپراطوري مشروعيت خود را از دست بدهد شمارش معكوس براي پايان كارش شروع مي شود زيرا ديگر اعتبار واحترامي ندارد . از زمان بحران سوريه و مشكلات بودجه اي امريكا چين آشكارا براي اولين بار از زمان مائو امريكا را تحقير كرده است.چيني ها كه به زودي توليد ناخالص داخلي شان بر امريكا پيشي خواهد گرفتاكنون خواستار امريكا زدايي از جهان هستند. اين اسلام شناس امريكايي سپس مي پرسد:امريكا براي به دست آوردن حداقل بخشي از وجهه و احترام سابق خود چه بايد بكند.؟ اشتباهاتش را بپذيرد و آنها را اصلاح كند.

بزرگترين اشتباه امريكا اين بود كه اجازه  داد اسرائيل دولت ايالات متحده را در 11سپتامبر سال 2001 در دست بگيرد. ايالات متحده بايد عوامل اسرائيلي و خيانتكاراني را كه حادثه 11سپتامبر و جنگ هاي پس از آن را سازماندهي كردند مورد پيگرد قانوني و محاكمه  قرار دهد.آن جنگ ها براي بردن دموكراسي به خاورميانه يا نفت به امريكا  به طراحي نشدند.آنها براي نابودي خاورميانه به نيابت از اسرائيل طراحي شدند.

امريكا پس از محاكمه جنايتكاران جنگي كه اقتصاد و آبروي اين كشور را نابود كردند بايد آپارتايد اسرائيل را به زباله داني تاريخ بيندازد.امريكا مي تواند با توسل به باقيمانده ارتش ،اقتصاد و قدرت ديپلماتيك خود براي آزادي فلسطين و پايان دادن به آخرين رژيم نژادپرست جهان اقدام كند و  بابت جنايات جنگي خود عليه مردم خاورميانه جبران مافات كند.

مصادره دارايي هاي بانكداران بين المللي صهيونيست،تعطيلي فدرال رزرو و چاپ پول صادقانه هم مي تواند براي امريكا احترام بياورد و اقتصاد جهان را هم به مسير خود برگرداند.

امريكا ديگر هرگز به عنوان ابرقدرت بر جهان سلطه نخواهد داشت و هيچ چيز هم نمي تواند آن را برگرداند. اما مي تواند با محاكمه  جنايتكاران جنگي 12 سال گذشته و سر بر آوردن از يوغ صهيونيست ها به آنها را ناتوان ساخته در ميان قدرت هاي برابر و جهان چند قطبي اولين باشد و الهام بخش تمام كساني كه به آزادي ،دموكراسي و شفافيت ارزش قائل هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
بصيري
۰۹:۲۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۲
با سلام
امريكا به خود بيا وقت خريدن ابرو الان است اسراييل نابود شدني است اما انسانيت ماندني پيرو انسانيت باش و تمدني تازه پايه گذاري كن
آخرین اخبار