اکبری:

ای کاش مسئولان ورزشی به خودشان بیایند/با وجود رسول خادم اتفاقات خوشایندی رخ خواهد داد

دارنده مدال طلای سنگین وزن مسابقات جهانی کشتی فرنگی در سال 2013 گفت: من نمی دانم چرا باید این همه بی توجهی نسبت به ورزش اول کشور وجود داشته باشد ای کاش مسئولان ورزشی هر چه سریعتر به خودشان بیایند.

امیر علی اکبری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: قبل از آغاز  مسابقات جهانی وعده وعید های زیادی از سوی مسئولین به کشتی گیران داده شد و بچه ها نیز با تمام مشکلات و کمبودها کنار آمدند تا بتوانند برای کشور عزیزشان افتخار آفرینی کنند.

وی ادامه داد: در برخی از روزها در اردوهای تیم ملی علاوه بر این که تغذیه مناسبی نداشتیم حتی آب معدنی هم وجود نداشت و کشتی گیران بااین شرایط عازم میدان مهم و بزرگی چون  مسابقات جهانی شدند که در نهایت در رشته آزاد قهرمان شدیم ودر فرنگی نیز به دو مدال طلا رسیدیم.

دارنده مدال طلای وزن 96 کیلو گرم مسابقات جهانی 2010 مسکو تصریح کرد:قصد قیاس ندارم اما چه طور می شود زمانی که تیم والیبال قهرمان آسیا می شود این همه مورد توجه مسئولین قرار می گیرد ولی در مقابل موفقیت های کشتی دیده نمی شود.

وی افزود:موفقیت در آسیا که برای کشتی گیران از خوردن یک لیوان آب راحت تر است ،بچه ها در میدان جهانی پرچم مقدس کشورمان را به اهتزاز در آوردند ولی گویی این موضوع از نگاه مسئولین امری عادی است البته شاید ما خودمان اشتباه می کنیم و همه سختی ها را برای کسب افتخار به جان می خریم .

دارنده مدال برنز جهان در ادامه عنوان کرد: شاید اگر کشتی نیز همچون رشته های توپی سال ها در میادین مختلف موفقیتی را به دست نمی آورد همین که یک عنوان را حتی در آسیا کسب می کرد همجوره  مورد عنایت مسئولین قرار می گرفت.

وی اضافه کرد:کشتی گیران دربازی های آسیایی و المپیک جور سایر رشته ها به دوش می کشند و باعث می شوند در رنکینگ نهایی کشورمان جایگاه مناسبی را کسب کند اما جوایز و تقدیرها از رشته های توپی به عمل می آید، آیا این انصاف است؟

علی اکبری که از تبعیض های سرپرست وزارت ورزش میان کشتی و برخی رشته حسابی ناراحت بود گفت: آقای صالحی امیری در مراسم استقبال تیم والیبال که قهرمان آسیا شده بود شرکت کرد اما به هردلیلی در مراسم ورود تیم های ملی کشتی که در جهان افتخار آفرینی کردند حاضر نشد و جالب تر آنکه تاکنون نه تنها تقدیری از بچه ها نشده بلکه هیچ سراغی هم از ما نمی گیرند اما همین که نوبت به کسب مدال و نتیجه می رسد همه نگاه ها به کشتی معطوف می شود.

فرنگی کار سنگین وزن کشورمان خاطرنشان کرد: به خاطر خاک پاک کشورم به پیشنهاد میلیاردی آذربایجانی ها جواب رد دادم و به این مهم افتخار می کنم اما حداقل توقعی که از مسئولان داشتم این بود که با یک شاخه گل نشان دهند که اولین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی را که در سنگین وزن کسب کردم برای آن ها ارزشمند است، با این رفتار ها و تبیعض ها نه تنها من بلکه همه کشتی گیران از ادامه کار دلسرد خواهند شد.

علی اکبری در خاتمه درباره انتخاب رسول خادم به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی گت:در هر صورت رسول خادم آنقدر شناخته شده وتوانمند است که نیاز به تعریف ندارد.درست است او در شرایط سختی فدارسیون را تحویل گرفته اما مطمئن هستم با توجه به درایتی که دارد در آینده ای نزدیک اتفاقات خوشایندی در ورزش اول کشورمان رخ خواهد داد.

پايان متن/مح

 

 

برچسب ها: اکبری ، ورزشی ، خادم ، کشتی ، جهانی ، فرنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار