بعضی افراد با انگیزه تنها لاغری و رسیدن به تناسب اندام رژیم می‌گیرند اما این باور نادرست است.

برلیانت بزرگمهر متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:‌ امروزه بسیاری از افراد با اضافه شدن وزن‌شان که رو به چاقی می‌روند، شروع به گرفتن رژیم می‌کنند که بیشتر افراد صرفا به دلیل زیبایی و آراستگی ظاهر رژیم می‌‌گیرند ولی مهمتر از آن توجه به سلامت فرد است که میزان طول عمر و مقاومت افراد را در مقابل بیماری‌ها به شهرت افزایش می‌دهد.

وی افزود: بسیاری از افراد با گرفتن رژیم‌های غلط و تنها کاهش فوری وزن‌شان برایشان مهم است و در صورتی که رژیم‌های خودسرانه و اینکه فرد ساعات طولانی مواد غذایی نخورد جز تحمیل یکسری عوارض ناخواسته حاصلی ندارد.

وی خاطرنشان کرد:‌در رژیم‌های غیر اصولی معمولا  اولین چیزی که حذف می‌شود گروه کربوهیدرات همچون مواد قندی نشاسته‌ای، نان، برنج و حتی ماکارونی است که گروه کربوهیدرات‌ها انرژی سلول‌ عصبی را تامین می‌کنند و در نتیجه فرد پس از مدتی حالت‌های عصبی در آن پدیدار می‌شود.

وی تاکید داشت: مفهوم رژیم گرفتن کم‌خوردن نیست بلکه صحیح خوردن است و حتی ممکن است فرد در حین رژیم بیشتر از قبل غذا مصرف کند ولی لاغر شود و امروزه ثابت شده است که چاقی به دلیل بدخوری و مصرف مواد بسیار پرکاری است.

وی در خاتمه گفت: افرادی که رژیم در برنامه غذایی‌شان وجود دارد بایستی در کنار رژیم‌شان ورزش‌های مختلفی همچون پیاده‌روی، شنا و یا حتی کوهنوردی را انجام دهند تا نتیجه بهتری برای لاغر شدن داشته باشند. /ع2

انتهاي پيام/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار