مدیر بنیاد شهید استان دیالی عراق؛ منافقین را اولین مجری اقدامات تروریستی عراق پس از سقوط صدام خواند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)؛ "محمد صالح الشمری" مدیر بنیاد شهید استان دیالی عراق در گفتگویی با اشاره به اینکه گروهک منافقین از ابزارهای صدام برای سرکوب مردم عراق بوده است، گفت: پس از سقوط صدام، سران این گروهک تروریستی جلساتی را در پادگان‌هایشان با حضور برخی شیوخ عراقی و کسانی که به نوعی از سقوط صدام متضرر شده بودند، برگزار می‌کرد.

وی ماهیت این گروهک را تروریستی خواند و افزود: سه سال پیش که کنترل پادگان اشرف به دست نیروهای عراقی افتاد، هنگامی که وارد این پادگان شدیم، مشاهده کردیم که در گورستان این پادگان برای تروریست‌های القاعده که توسط دولت عراق اعدام شده‌اند، یادمان ساخته شده است.

مدیر کل بنیاد شهید استان دیالی منافقین را عناصری خواند که در زمان حکومت رژیم بعث و پس از آن به کشتن مردم عراق اقدام می‌کردند.

وی نقش منافقین را در انفجارهای تروریستی عراق پر رنگ دانست و گفت: استان دیالی محل استقرار منافقین، اولین استانی بود که اقدامات تروریستی و انتحاری در آن به وقوع پیوست و عملیات‌های تروریستی که بعدا در عراق صورت می‌گرفت روش‌هایی بود که گروهک منافقین از آن استفاده می‌کردند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار