سازمان لیگ بسکتبال با تایید ورود دو تیم زنجان و ذوب آهن، 12 تیمی شدن سوپرلیگ امسال را تایید کرد و قرار شد نماینده شیراز در صورت کنار رفتن یکی از تیمها، به عنوان جایگزین وارد لیگ شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ آخرین جلسه هماهنگی سوپرلیگ بسکتبال پیش از شروع فصل جدید ساعتی پیش در سالن آزادی آغاز شد.

نمایندگان مهرام، دانشگاه آزاد، افرا و نیروی زمینی از تهران، فولاد ماهان و ذوب آهن از اصفهان، صنایع پتروشیمی ماهشهر، شهرداری گرگان، استقلال زرین قشم، تکماش قزوین، ب. آ شیراز و هیئت زنجان در جلسه حاضر بودند و تنها تیم پتروشیمی بندرامام با توجه به اردو در ترکیه، نماینده ای در جلسه نداشت.برخی اعضای سازمان لیگ هم در این جلسه غایب بودند.

تصمیم گیری در مورد 3 تیم جدید

اولین تصمیم گیری این جلسه مربوط به تیمهایی بود که بعد از جلسه دوم هماهنگی لیگ برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کردند.

محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در ابتدا در مورد 3 تیم تازه وارد تاکید کرد: در بین جلسات هماهنگی لیگ، سه تیم خارج از 10 تیم جلسه قبل اعلام آمادگی کردند. تیم ذوب آهن که قرار شد با ورودش به لیگ، غیبتش را که باعث ضرر به بسکتبال می شد، جبران کند، البته برای این کار ابتدا بخشی از بدهی ها را پرداخت کرده و برای باقیمانده آن از بازیکنان مهلت بگیرد.

وی ادامه داد:‌بعد از ذوب آهن، انصاری استاندار زنجان با توجه به داشتن 6 هزار تماشاگر پا پیش گذاشت تا با تقبل مشکلات قبلی وارد لیگ شود. ب. آ شیراز هم ساعت 5 بعد از ظهر روز گذشته برای ورود اعلام آمادگی کرد.

تعداد 12 تیم قطعی شد

رئیس فدراسیون پیش از نظرخواهی برای افزایش تعداد تیمها به 12 تیم تاکید کرد: در صورت انجام نشدن تعهدات لازم پیش از شروع لیگ، تصمیمات سازمان لیگ حتی برای کنار گذاشتن تیم خاطی هم لازم الاجرا خواهد بود.

بعد از آن موافقان و مخالفان افزایش تعداد تیمها صحبت کرده و تصویب شد که 12 تیم به طور قطعی در لیگ حضور داشته باشند. با توجه به موافقت حضار با ورود تیمهای ذوب آهن و زنجان ، تنها شرایط ب. آ شیراز مورد سنجش قرار گرفت.

ب . آ منتظر کنار کشیدن یک تیم باشد

محمود مشحون در بررسی شرایط  شیراز، به سوابق بسیار بد شیراز در سوپرلیگ اشاره کرد که یا لیگ را نیمه کاره رها کرده و یا هزینه های مربیان و بازیکنان پرداخت نشدند.

خیراتی رئیس هیئت شیراز در دفاع از ورود نمیانده این استان تاکید کرد: دلیل دیر اعلام آمادگی کردن شیراز این بود که استاندار جدید در ابتدای همین هفته معارفه شد. ب.آ شیراز پیش از این هم تصمیم داشت برای پنج سال در لیگ بماند اما با آمدن تیم A.S جلوی ورود ب.آ گرفته شد. شیراز از سال 69 سابقه حضور در لیگ را دارد و هر هزینه ای برای تشکیل یک تیم در سوپرلیگ را انجام می دهد.

با این وجود سلیمانی رئیس سازمان لیگ پیشنهاد داد با توجه به دیر رسیدن نماینده شیراز و از طرفی تصویب تعداد 12 تیم ،‌شیرازی ها تا سال بعد صبر کنند اما در صورتی که تا زمان شروع لیگ، یکی از تیمها به خاطر واریز نکردن فیش ورودی در موعد مقرر کنار گذاشته شد، تیم ب . آ به سرعت جایگزین آن تیم شود.

این موضوع مورد موافقت سازمان لیگ قرار گرفت و با وجود بحث خیراتی در مورد داشتن شرایط ورود به لیگ، در نهایت پیشنهاد رئیس سازمان لیگ مورد موافقت قرار گرفت.

به این ترتیب مسابقات سوپرلیگ امسال با حضور قطعی 12 تیم برگزار می شود و در صورت کنار گذاشته شدن یکی از 10 تیمی که پیش از این اعلام آمادگی کرده به علاوه دو تیم ذوب آهن و همیاری، به سرعت تیم ب. آ شیراز جایگزین آن تیم شود. البته در این میان داشتن شرایط فنی ورود به سوپرلیگ نیز شرط است.

پايان متن/مح

 

برچسب ها: جلسه ، سازمان ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار