مديرعامل سابق شرکت"نفت فلات قاره"با اشاره به اينکه توليد نفت در ميدان هنگام 3 برابراز عمان ااست گفت: بطور يقين در برنامه پنجم و ششم توسعه کشور،‌ این شرکت به بزرگترین تولید کننده نفت و یکی از بزرگترین تولید کنندگان گاز در دریا تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمود زيرکچيان زاده، گفت:در طول مدت فعاليت در شرکت نفت فلات قاره سعي کردم ضمن تقویت اصول و ساختارهای بین‌المللی، پنجره‌های جدیدی را با توجه به پتانسیل‌های بسیار خوب این شرکت در خلیج فارس باز کنم و خوشبختانه در این 8 سال به گونه‌ای عمل شد که چهره و جایگاه شرکت نفت فلات قاره ایران در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار متفاوت شده و یقیناً در برنامه پنجم و ششم توسعه کشور،‌ این شرکت به بزرگترین تولید کننده نفت و یکی از بزرگترین تولید کنندگان گاز در دریا تبدیل خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه در ابتدای حضور در این شرکت حدود 15 میلیون بشکه نفت میادین سروش و نوروز بدون خریدار روی آب مانده بوده است، ‌گفت: با تلاش کارکنان و متخصصان سختکوش این شرکت و با اصلاح فرآیند تولید، نه تنها هیچ نفتی روی آب نمانده است،‌ بلکه نفت این میادین خریداران بسیار زیادی یافته است.
 
زيرکچيان زاده با اشاره به اينکه شرکت نفت فلات قاره در سال 1386 رکورد بیشترین میزان تولید را شکسته، افزود. عملکرد بسیار خوب در میدان هنگام و تولید 3 برابر نفت از کشور عمان در این میدان مشترک، نشان دهنده تلاش مؤثر کارکنان این شرکت است.
 
وي افزود: شرکت نفت فلات قاره ایران 40 درصد نفت صادراتی و 6 نوع محصول صادراتی کشور را تولید می‌کند. در این مدت، نکته مهمی که متوجه شدیم این بوده که تولید نفت بدون توجه به اکتشاف، پایدار نخواهد بود، بنابراین،‌ در این زمینه اکتشاف و ساختارهای آن،‌ کارهای بزرگی انجام داده‌ایم.
 
مديرعامل سابق شرکت نفت فلات قاره، در ادامه گفت:‌در بحث منابع انسانی هم تحولات اساسی در این شرکت رخ داده و یک فضای بسیار خاص خانوادگی در آن ایجاد شده است.
 
زيرکچيان زاده با اشاره به اینکه اهداف جدیدی در این شرکت ترسیم شده است،‌ گفت: ‌GTW،‌ نوفلرینگ، تولید گاز، توجه بیش از پیش به میادین مشترک و... از مباحث جدیدی است که خوشبختانه یکی پس از دیگری شکل گرفت.
 
وی،‌ نگاه ساختاری و سیستمی،‌ کارگروهی،‌ انعقاد قرارداد با شرکت‌های اصلی و معتبر و... را از مهمترین ویژگی‌های دوره مدیریت خود در شرکت نفت فلات قاره ایران دانست.
 
مديرعامل سابق شرکت نفت فلات قاره،گفت:‌ در مدت 8 سال گذشته با تلاش همه کارکنان و مدیران، هیچ گونه حادثه و اتفاق ناگواری در این شرکت رخ نداده است. حتی در جریان حادثه فوران گاز در سکوی ابوذر، با وجود ابعاد گسترده آن حتی یک بشکه نفت روی آب ریخته نشده و کسی هم کشته نشده است.
 
وی همچنین ابزار امیدواری کرد، این شرکت بر طبق اهداف و برنامه‌های از پیش تعیین شده حرکت نموده و با ترسیم برنامه‌های جدید توسعه‌ای، ‌در جهت اعتلای صنعت نفت دریایی کشور گام برداشته شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار