دقايقي پيش نخستين و بزرگترين نهج‌البلاغه مطلا و تابلوي مينياتور غدير خم با حضور حميد شاه‌آبادي مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در دفتر دفتر رونمايي و به ايشان تقديم شد.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ي راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران حاضر در دفتر وزير دقايقي پيش نخستين و بزرگترين نهج‌البلاغه مطلا در 750 برگ با نسخ ايراني رونمايي شد.

در ادامه اين مراسم حميد شاه‌آبادي معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: كاتب اين نهج‌البلاغه «عليرضا بهداني» كه كاتب 48 جلد قرآن مجيد با خطوط مختلف اسلامي و كاتب اولين قرآن شكسته نستعليق، كاتب اولين قرآن شكسته معلي، كاتب بزرگترين مطلاي جهان و كاتب كوچكترين قرآن مطلاي جهان است.

وي افزود: سال گذشته بهداني سه جلد قرآن كريم به مقام معظم رهبري اهدا كرده و دو جلد نيز به رياست‌جمهور نيز هديه داد.

شاه‌آبادي تصريح كرد: وي قرآن مطلا را سال گذشته به رهبر معظم انقلاب تقديم كرد و امروز هم شاهد رونمايي از نخستين و بزرگترين نهج‌البلاغه مطلا با حضور وزير ارشاد و كاتب آن عليرضا بهداني خواهيم بود.

در ادامه اين گزارش، شاه‌آبادي با اشاره به هديه‌اي كه بهداني به رهبري معظم  انقلاب اسلامي اهدا كرد، افزود: كارهاي قبلي را كه ايشان به مقام معظم رهبري هديه كرد رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز آن‌ها را به آستان قدس رضوي هديه داد.

در ادامه اين رونمايي عليرضا بهداني كاتب نخستين و بزرگترين نهج‌البلاغه مطلا گفت: من كارمند بيمارستان رضوي مشهد هستم و زمان كتابت قرآن‌ها از نيمه شب تا اذان صبح بيدار مي‌ماندم به صورت كلي دو ساعت در شبانه‌روز بيشتر نمي‌خوابيدم.

بنابر اين گزارش وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به خواندن خط مشكل اين نهج‌البلاغه گفت: چون خواندن خط اين نهج‌البلاغه دشوار است كه به گفته بهداني كاتب آن به مدت يك ماه ديگر روي كلمات اين نهج‌البلاغه كار مي‌كند تا در صفحه طلايي قابل خواندن باشد.

در ادامه اين گزارش بعد از رونمايي از نخستين و بزرگترين نهج‌البلاغه مطلا عليرضا بهداني تابلوي مينياتور غدير خم با رنگ اكرليك كه استاد فرشچيان هم روي آن نظر مثبتي داشتند را به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هديه كردند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.