معاون رئیس جمهورورییس سازمان حفاظت محیط زیست کشورگفت: در پیشخوان سازمان محیط زیست کشور فراخوانی را قرار دادیم که فعالان مدنی و محیط زیست کشور می توانند اطلاعات مربوط به مشکلات حوزه محیط زیست شهر خود را برای ما ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، معصومه ابتکار  در نشست خبری خود و استاندار اصفهان با اصحاب رسانه در محل استانداری اصفهان در پاسخ به سئوال خبرنگاری پیرامون مدیریت یکپارچه رودخانه ها اظهار کرد: طرحی که در دولت هشتم آن را به صورت جدی دنبال می کردیم و اکنون نیز در صددیم این است که کل مدیریت رودخانه باید جامع و ملی باشد و برای آن برنامه ریزی بلند مدت کرد.

وی افزود: باید همه مسائل را یک جا درنظر گرفته و اکنون نیز به مسئله آب استانی و منطقه ای دیده نمی شود . در این خصوص برخی مصوبات دولت گذشته بود که ما آنها را بازنگری کردیم چراکه بسیاری از آنها مشکلات حقوقی و زیست محیطی داشت اما با این وجود برخی از اینها شکل گرفته و در تلاشیم که مسائل و دعوا های منطقه ای محوریت پیدا نکند.

معاون رئیس جمهورورییس سازمان حفاظت محیط زیست کشوردر پاسخ به سوال خبرنگار دیگری راجع به تجمع کارخانه ها در یک منطقه تصریح کرد: پیشنهاد می کنم که مطالعات راهبردی زیست محیطی در استان وجود داشته باشد و در حال حاضر واحد ها ممکن است آلایندگی نداشته باشد اما تجمع آنها می تواند مشکل به وجود آورد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص مسئله تولید بنزین یورو 4 بیان کرد: بنزین مطابق با استاندارد های یورو 4 تولید آن آغاز شده است و برخی پالایشگاه ها نظیر پالایشگاه شازند اراک بنزین یورو 4 تولید می کنند که البته کفاف نیاز کشور را نمی دهد.

ابتکار در پاسخ به سوال خبرنگاری راجع به آمار های ارائه شده از سازمان محیط زیست کشور، ابراز کرد: ما در دولت هشتم در این زمینه طرح های مطالعاتی داشتیم که انجام دادیم و طی دو گزارش آمار های محیط زیست را گزارش دادیم که پس از آن گزارشی ارائه نشد.

وی در ادامه اشاره کرد: از دیروز نیز اهم برنامه های من بر روی پیشخوان سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است و هر شهروندی می تواند در جریان این برنامه ها قرار بگیرد.

معاون رئیس جمهورورییس سازمان حفاظت محیط زیست کشوردر ادامه تشریح کرد: همچنین ما در این پیشخوان فراخوانی را قرار دادیم که فعالان مدنی و محیط زیست کشور می توانند اطلاعات مربوط به مشکلات حوزه محیط زیست شهر خود را برای ما ارسال کنند./س

برچسب ها: اصفهان ، نشست ، خبری ، معاون ، رئیس ، جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.