معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور: دولت تدبير و اميد به مسائل محيط زيست نگاه ويژه داشته و آن را در صدر مسائل قرار داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، معصومه ابتكار در جلسه كارگروه كاهش آلودگي هواي اصفهان و شوراي حفاظت كيفي زاينده رود اظهار داشت: لازم است يك اراده مجدد ملي واستاني براي حل معضل محيط زيست صورت پذيرد.

وی وجود يك برنامه و راهكار مشترك و تشريك مساعي جدي براي حل مسائل زيست محيطي را ضروري دانست و افزود: با تغيير فضاي عمومي كشور و اميد ايجاد شده در دولت تدبير و اميد همه ما موظفيم تلاش كنيم مطالبات مردم را در همه بخش ها خصوصا در بخش محيط زيست با همكاري و هم افزايي محقق نماييم.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور با اشاره به اينكه در سال 1382 در استانداري اصفهان برنامه جامع كاهش آلودگي هواي شهر اصفهان كليد خورد، اذعان داشت: با وجود اينكه مصوبات،‌تكاليف بخش ها، هدف گذاري و سياست كلي اين طرح كاملا مشخص بودو همگرايي خوبي هم وجود داشت ولي متأسفانه در ميانه راه متوقف شد.

وي توقف اين طرح را يكي از عمده ترين دلايل رسيدن به وضع موجود دانست و ادامه داد: در حال حاضر به لحاظ وجود مشكلات و معضلات زيادي كه در اين مسئله دخيل بودند شرايط بسيار پيچيده تر از گذشته شده است.

ابتكار از جمله طرح هاي كلان براي كاهش آلاينده‌ها به طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده و استاندار سازي سوخت اشاره نمود و كنترل صنايع آلاينده را يكي از سياست هاي محلي قابل اجرا دانست.

وی مسئله نيروگاه‌هاي اصفهان و آلايندگي ايجاد شده به دليل مصرف سوخت مازوت را يكي از معضلات مهم استان اصفهان دانست ودر اين خصوص بر همفكري مسئولان ذيربط در اين زمينه و ارائه يك راهكار مشترك براي تأمين سوخت گاز كه اثرات آلايندگي كمتري به دنبال دارد و يا استفاده از راهكارهاي علمي براي فيلتراسيون و حذف مواد آلاينده از سوخت تاکید کرد./ز

برچسب ها: اصفهان ، سازمان ، حفاظت ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.