معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در اختتامیه جشنواره تسنیم گفت: برگزاری جشنواره تسنیم در جهت توانمند سازی زنان در جهت فعالیت های اجتماعی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ایازی در همایش جشنواره تسنیم ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت عید سعید غدیر در جهت تداوم این جشنواره ها اظهار داشت: هر کجا در موقعیت شهری مسئولیتی به بانوان محول شده به نحو احسن و به گونه ای مطلوب صورت پذیرفته که این امر بیانگر زمینه سازی  جهت بهره مندی از ظرفیت بانوان در مجموعه های مختلف مدیریت شهری است.

وی با اشاره به حضور زنان به عنوان شهردار در سطح نواحی شهر تهران و ابراز امیدواری در جهت تحقق به کار گیری آنان به عنوان شهردار منطقه و استفاده از قابلیت های زنان در تمام عرصه های اجتماعی و فرهنگی افزود: حضور 60 درصدی بانوان در عرصه های ورود به تحصیلات دانشگاهی و 80 درصدی آنان در مدیریت سرای محلات و اجرای برنامه های آموزشی نمایانگر موفقیت زنان در عرصه های مشارکت های اجتماعی است.


معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با یاد آوری برگزاری دیگر جشنواره های این معاونت نظیر شمسه ، شکوفا، مشکات و پژواک در سطح شهر تهران برپایی این قبیل جشنواره ها را از طریق مشارکت ها ی اجتماعی شهروندان در سرای محلات دانست  و عنوان کرد: سرای محلات به عنوان پایگاهی در جهت توسعه فعالیت ها و توانمند سازی آنان در زمینه مشارکت های گروهی است.


ایازی ادامه داد: حضور گروهی زنان در سرای محلات و خانه های تسنیم و توانمند ی آنان در این خانه ها بزرگترین دستاورد تسنیم در  جهت فراهم نمودن زمینه مشارکت زنان در فعالیت های اجتماعی است.


وی تصریح کرد: مشارکت مردم در امور شهری سبب اداره بهتر امور خواهد شد که این امر جز با حضور شهروندان در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی محقق نخواهد شد و برگزاری جشنواره تسنیم و دیگر جشنواره ها بستر سازی جهت تحقق این امر است.
معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با بیان زمینه های لازم برای مشارکت بانوان از احداث مراکز شهربانو در سطح محلات خبر داد و افزود: قرار است در سطح 374 محله شهر تهران مراکز سرپوشیده و امن جهت فعالیت های ورزشی بانوان ایجاد گردد.


ایازی تصریح کرد: وقتی باور های دینی و اعتقادی سبب محرومیت برای بانوان در برخی زمینه های می شود از جهتی دیگر باید با ساخت فضاهای مناسب این محدودیت ها را جبران نمود.


وی در پایان با ابراز امیدواری جهت ایجاد زمینه های لازم برای فعالیت بانوان و تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان و برگزیدگان جشنواره خاطر نشان کرد: امیدواریم زمینه های مشارکت های بانوان در تمامی عرصه های اجتماعی و فرهنگی فراهم شود.


در پایان این همایش از 60 نفر از بانوان مجری بهترین پروژۀ بخش ابتکارات جشنواره تسنیم در قالب دو گروه 30 نفره و با نماد سیمرغ به عنوان مشارکت های اجتماعی و فعالیت های گروهی تقدیر شد./ف

برچسب ها: تداوم ، حضور ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
پانی
۱۸:۱۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۲
سلام این مراکزنه شغل دارن نه آموزش رایگان پس کدام توانمندسازی؟؟؟!!!منطقه ١٠مرکزشهربانوش که کارنداره میگه ١٠٠شهریه بدیدیادگیریدیاکارگرآبدارچی وسط کاربشیدونظافت کنید واقعااینم سدحمایت اززنان اونم زن جوان سرپریت خانواده؟؟؟!!!!
آخرین اخبار