رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان گفت: اضطراب و افسردگي شايع‌ترين اختلالات رواني در بين مردم كشور شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، دكتر منصور شكيبا اظهار کرد: مسائل زيستي، رواني و اجتماعي از عمده علل اضطراب در جوامع محسوب مي شود.

وی با اشاره به اینکه اضطراب احساسی ناخوشايند و مبهم با منشاء ناشناخته است كه به فرد دست مي‌دهد افزود: در همه شهرهاي استان سيستان وبلوچستان دكتر روان پزشك حضور دارد اما بيشتر مردم به منظور درمان علايم جسماني به متخصصان غير روانپزشك مراجعه مي‌كنند.

رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان تصریح کرد: هفته آخر مهر ماه به عنوان هفته بهداشت روان تعيين شده كه يكي از مهمترين اهداف در اين هفته ارتقاء و افزايش آگاهي، تغيير و اصلاح نگرش مردم نسبت به مسائل بهداشت روان است.

دكتر شكيبا خاطر نشان کرد: برگزاري ميزگرد هاي تلويزيوني، برپايي كارگاه هاي مختلف در اين زمينه در واحد دانشگاهي، آموزش كارمندان در زمينه مهارت زندگي ارتباطي و سالمندان و ارتباط با آموزش و پرورش از مهمترين برنامه هاي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان در اين هفته است./س

برچسب ها: ابتلا ، بیماری ، روانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.