هم اكنون در استان زنجان 200 معدن داراي پروانه بهره برداري وجود دارد كه در صورت دريافت پروانه از سوي برندگان مزايده اين تعداد به 273 معدن افزايش مي يابد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،معاون امور معادن سازمان صنعت ،‌ معدن و تجارت استان زنجان با بیان این مطلب  گفت : در مزايده سال گذشته 203 محدوده اكتشافي ، 53 محدوده پروانه اكتشاف ، 43 معدن غير فعال و 11 معدن متروكه جهت فعال سازي به مزايده گذاشته شد

محمدی تبار افزود: از اين تعداد 38 پرونده در بخش محدوده هاي اكتشافي ، 17 محدوده پروانه اكتشاف ، 14 معدن غير فعال و 4 معدن متروكه برنده مزايده شدند.

 وی ادامه داد : 73 پرونده طبق دستورالعمل ،  فرايند مزايده را طي نموده و به مرحله اخذ پروانه بهره برداري رسيده اند كه به طور معمول اخذ پروانه بهره برداري در بخش هاي مختلف مزايده 4 ماه تا يك و نيم سال به طول مي انجامد.

معاون امور معادن سازمان صنعت ،‌ معدن و تجارت استان در ادامه با اشاره به اينكه مزايده نوعي مسابقه محسوب مي شود تصریح کرد : در اين مسابقه اطلاعات در شرايط برابر در اختيار كليه افراد قرار مي گيرد و متقاضيان با مشاهده برگزاري آن در جرايد و روزنامه هاي ملي و محلي در آن شركت نموده و پيشنهاد دهنده بالاترين قيمت ، برنده مزايده مي گردد.

محمدی تبار به داشتن صلاحيت فني ، ملي و تجهيزاتي شركت كنندگان اشاره و اضافه کرد : در سال گذشته ، مزايده معدن از دهم اسفند آغاز گرديد و متقاضيان تا 20 فروردين مهلت داشتند اسناد مزايده را دريافت و از محدوده مزايده بازديد به عمل آورند.

وی خاطر نشان كرد : بررسي صلاحيت ثبت نام كنندگان توسط كميته فني صورت گرفته و در نهايت افرادي كه به نتيجه بررسي شكايت دارند مي توانند آن را در كميسيون مزايده مطرح نمايند./س

   

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.