وزارت امور خارجه فرانسه روز سه شنبه پيش از برگزاري نشست دوستان سوريه در لندن ، اعلام کرد بشار اسد نمي تواند هيچ نقشي در فرايند انتقال سياسي در سوريه ايفا کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، "رومن نادال"، سخنگوي وزارت امور خارجه فرانسه در بيانيه اي اعلام کرد: هدف از اين نشست که 11 کشور غربي و عربي و نمايندگان مخالفان سوري در آن شرکت دارند ، بحث درباره جزئيات ويژگي هاي يک فرايند انتقال سياسي واقعي براي سوريه است که بشار اسد نمي تواند هيچ نقشي در آن ايفا کند.

بشار اسد در مصاحبه اي که روز گذشته از شبکه الميادين لبنان منتشر شد، براي شرکت در انتخابات رياست جمهوري 2014 اعلام آمادگي کرد.

اين سخنگو گفت فرانسه از برگزاري هر چه سريعتر کنفرانس ژنو دو ، که هدف آن ايجاد دولتي انتقالي در سوريه با قدرت اجرايي کامل است ، حمايت مي کند.

نادال در ادامه گفت: اميدواريم که شرکت کنندگان در نشست دوستان سوريه در لندن بار ديگر بر حمايت خود از ائتلاف ملي سوريه تأکيد کنند.

جان کري، وزير امور خارجه آمريکا شب گذشته گفت: کسي فکر نمي کند که مخالفان با شرکت داشتن بشار اسد در دولت انتقالي راضي باشند.

صبح امروز وزيران امور خارجه فرانسه و آمريکا درست پيش از عزيمت به لندن ، درباره بحران سوريه با يکديگر گفتگو کردند.        
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار