پیام غدیر، پیام وحدت ، یکپارچی و وحدت در بین مسلمین است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان  ،مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان این مطلب گفت: عید غدیرخم مهمترین عید اسلامی است که رکن رکین دین اسلام در آن نقش بسته است .

حجت الاسلام خدایی با اشاره به اینکه در این عید توجه به موضوع ولایت از اهمیت خاصی برخوردار است افزود: توجه به موضوع ولایت که تداوم رسالت انبیاء است از اهمیت خاصی برخوردار است .

وی با بیان اینکه آداب غدیر بیانگر وحدت بین مسلمین است تصریح کرد : ایجاد صیغه برادری باید در عصر حاضر هم مورد توجه قرار گیرد که این همان سیره رسول خدا است که بین مهاجرین و انصار جاری شد و معنای وحدت به معنای دست کشیدن از اعتقادات مذهبی نیست، بلکه درک دشمن مشترک و احترام گذاشتن به عقاید همدیگر است .

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان  با اشاره به اینکه مشکلی بین شیعه و سنی وجود ندارد تصریح کرد : ما با اهل سنت در یک پیامبر، کتاب آسمانی، یک قبله و نماز مشترکیم و دشمن تلاش دارد با ایجاد تفرقه به اهداف شوم خود برسد که باید با آگاهی و درک موقعیتها اجازه نداد دشمن به نیات خود برسد .

حجت الاسلام خدایی ادامه داد : حساب وهابیت و گروههای افراطی از اهل سنت جداست .

وی موضوع روزه گرفتن ، صدقه دادن، نماز خواندن، غسل و عطوفت و دیدار با نزدیکان و برگزاری مراسم جشن را از اعمال این عید مهم برشمرد و  خاطر نشان کرد : گروهی سعی دارند نشان دهند که در مکتب شیعه شادی و نشاط جایی ندارد و این در حالی است که دین مبین اسلام به شادی و برگزاری هر چه بهتر اعیاد توجه جدی دارد ./س

 

 

برچسب ها: برادری ، وحدت ، غدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.