سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پيامي به مناسبت سالگرد عروج دانش آموزان و همراهانشان در سانحه واژگوني اتوبوس راهيان نور ، ياد و خاطره اين دانش آموزان فقيد را گرامي داشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، پيام علي اصغر فاني روز دوشنبه در آيين نخستين سالگرد درگذشت اين دانش آموزان از سوي نماينده ويژه سرپرست وزارت آموزش و پرورش قرائت شد.
فاني در پيام خود خطاب به خانواده دانش آموزان اعلام كرد: سوگ نونهالان زندگي تان و باغبانان فداكارشان را با چه واژه اي تسكين دهم، غم غنچه هاي پژمرده گلستان تان را با چه زباني تسليت گويم، دل گفت وصالشان را به دعا باز توان يافت.
در اين پيام افزوده شده است: نمي دانم اما در شگفتم از بدمهري گردون، تنها به آسمان روي مي كنم و از او براي شما شكيبايي آرزو مي كنم.
فاني در پيام خود سالگرد عروج دانش آموزان و معلمان بروجني را به خانواده داغديده آنها تسليت گفته و يادآور شده است: خداوند روح آنها را قرين رحمت خويش گرداند و شما و ديگر بازماندگان را در زمره صابران قرار دهد.
رييس اداره اردوها و فعاليت هاي پرورشي وزارت آموزش و پرورش نيز در اين آيين گفت: اگرچه كساني كه در اين سفر معنوي جان خود را از دست دادند، در راه مقدسي گام برداشتند اما زبان از بيان جملات براي كاستن غم و فقدان از دست دادن دانش آموزان و همراهانشان قاصر است.
قاسم بياني، اين سانحه را امتحان الهي دانست و صبر و بردباري در سختي ها را از ويژگي هاي مومنان واقعي عنوان كرد و افزود: با تاكيد سرپرست وزارت آموزش و پرورش تامين امنيت اردوهاي دانش آموزي بخصوص اردوهاي راهيان نور از اولويت خاصي برخوردار شده است.
مديركل آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري نيز در اين مراسم گفت: مردم شهرستان بروجن با بصيرت، درايت و صبر و بردباري، تحمل اين حادثه را آسان كردند.
عليرضا كريميان با بيان اينكه عروج شهادت گونه دانش آموزان و فرهنگيان در اين حادثه غم بزرگي براي جامعه فرهنگي كشور بود، افزود: راه شهادت، ايثار و از خودگذشتگي براي اسلام، اعتقادات ديني و ايستادگي و مقاومت در برابر سختي ها درس بزرگي است كه شهدا به دانش آموزان مي دهند و اثربخشي حضور اين عزيزان در مناطق عملياتي را با هيچ برنامه ديگري نمي توان قياس كرد.
به گزارش ايرنا، يادمان نخستين سالگرد عروج دانش آموزان جان باخته بروجني با حضور مسوولان وزارت آموزش و پرورش، مسوولان چهارمحال و بختياري، شهرستان بروجن، خانواده جانباختگان و دانش آموزان دبيرستان پاسداران عفت بروجن در فرهنگسراي اين شهر برگزار شد.
يك دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان دختر شهرستان بروجن شامگاه جمعه ۲۸ مهر سال ۹۱ هنگام بازگشت از مناطق جنوب كشور در محور دهدز - لردگان واژگون شد كه بر اثر آن ۲۱ دانش آموز و شش نفر از همراهان و سرنشينان اتوبوس جان باختند و ۱۸ نفر نيز مصدوم شدند.
شهر بروجن در ۶۲ كيلومتري جنوب غربي شهركرد مركز استان چهارمحال و بختياري قرار دارد./ف

برچسب ها: سرپرست ، بروجنی ، وزارت ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار