جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در آخرین شب برگزاری خود با جشن تولد 62 سالگی حسین محب اهری بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون همراه شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بیستمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، شامگاه دوشنبه 29 مهر ماه گروه های شرکت کننده در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با برگزاری یک میهمانی صمیمانه، برای حسین محب اهری جشن تولد گرفتند.
 
در آغاز این برنامه که به همت انجمن تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر برگزار شد، ناصر آویژه مجری برنامه مژده سلامتی حسین محب اهری را ـ که دچار بیماری سرطان بود ـ داد و در میان خوشحالی حاضران، گفت: خوشبختانه جواب آزمایش ایشان نشان داده که او کاملا سالم است.

 سپس حسین محب اهری خاطراتی از بیماری اش تعریف کرد و مثل همیشه با لحنی شوخ و شنگ گفت: اگر یک بار دیگر بیماری سراغم بیاید، جراحی شوم و دوباره خوب شوم، باید اسمم را در گینس بنویسند!

در ادامه گروه های شرکت کننده در جشنواره سه قطعه کوتاه نمایشی برای تولد حسین محب اهری و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اجرا کردند و در این نمایش های طنز با دبیر جشنواره و برگزار کنندگان شوخی کردند.

گوردون واین رییس خانه تئاترکودک و نوجوان فرانکفورت نیز به زبان آلمانی تولد محب اهری را به او تبریک گفت و ادامه داد: امیدوارم در آغاز شصت و دو سالگی ات بهترین شادی ها را با سلامتی کامل داشته باشی.

همچنین شهرام کرمی دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در میان تشویق هنرمندان حاضر سخنان کوتاهی ارائه کرد و گفت: همیشه ابراز محبت شما به من انگیزه داده است و رضایت شما بیش از هر چیزی برایم مهم است. برای من چیزی مهم تر از تئاتر و نگه داشتن خانواده تئاتری ام نیست. منتی بر سر کسی ندارم و هرکاری انجام داده ام به خاطر  عشق به تئاتر کودک و نوجوان است.

او ادامه داد: امشب حامد زارعان برای اجرای نمایشش که در آن با من شوخی کرده است اجازه گرفت، اگرکسی ظرفیت انتقاد و طنز نداشته باشد، نمی توان امیدی به او داشت. وی به زبان کردی تولد محب اهری را به او تبریک گفت.

حسین محب اهری با تشکر از برگزارکنندگان جشن تولدش گفت: حدود چهل سال است که کار تئاتر می کنم و 75 نمایش بازی کردم. خیلی دلم می خواست درست کار کنم چه با یک کارگردان مشهور همکاری کنم و چه یک کارگردان تازه کار برای هر دو به یک اندازه انرژی گذاشتم.

در این برنامه هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان با انار که میوه مورد علاقه حسین محب اهری است، از حاضران پذیرایی کردند.

اجرای چندین قطعه موسیقی از دیگر بخش های این برنامه دوستانه بود.  
ضیافت شهرداری همدان و اهدا نشان فرهنگی فرانگفورت
گروه های شرکت کننده در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در آخرین شب این جشنواره، میهمان شهردار همدان بودند  و در این مهمانی، گوردون واین رییس خانه تئاتر کودک و نوجوان فرانکفورت نشان فرهنگی این شهر را به شهردار همدان اهدا کرد. 

او در سخنانی با تقدیر برگزارکنندگان جشنواره گفت: هدف همه میهمانان جشنواره اعم از خارجی و ایرانی، کارکردن با بچه ها و برای بچه هاست و امیدوارم این وظیفه را به خوبی انجام دهیم.  
وی ادامه داد: ما مفتون تاریخ و تمدن همدان هستیم و بزرگان فرهنگ، هنر و ادبیات شما و بزرگانی چون ابن سینا ، باباطاهر و عین القضات همدانی را به خوبی می شناسیم و نشان فرهنگی فرانکفورت را به شهردار شما که نماینده مردم عزیز همدان است، تقدیم می کنیم.
شهرام کرمی دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با تقدیر از همکاری مسئولان همدان در برپایی این جشنواره گفت: با پایان یافتن این دوره از جشنواره، از فردا به برگزاری جشنواره بیست و یکم فکر می کنیم. این جشنواره حامیان مختلفی داشت و یکی از حامیان جدی آن شهردار همدان بود به طوریکه برگزاری جشنواره به شکل بسیار مطلوبی در سطح شهر به چشم می آمد. نگاه فرهنگی شهردار، حاصل تجربه ایشان و درک درستشان از مسائل فرهنگی است.

همچنین یوسفیان شهردار همدان با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در این شهر گفت: از همه میهمانان داخلی و خارجی که با حضور هنری خود در همدان روحیه نشاط و شادابی را به ارمغان آوردند، سپاسگزاری می کنم. شما خاطره بلند مدتی در حافظه تاریخ ، تمدن و نسل فردای همدان ایجاد کردید. شما را می ستایم و از شما قدردانی می کنم.  
سپس میرزایی رییس شورای اسلامی همدان با خوشآمد گویی به میهمانان و تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره گفت: از دوستانی که کمک نکردند تا جشنواره فیلم کودک هم مانند تئاتر کودک در همدان بماند، انتقاد داریم.

 وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اصل و ریشه هر کاری در فرهنگ است، اضافه کرد: شهروندان هم استحضار دارند با توجه به فرهنگ اصیل و دین خوبی که داریم، قطعا بر میهمانان خارجی تاثیر گذار خواهیم بود. امیدوارم میهمانان خارجی واقعیت های کشورما را به کشور خودشان منتقل کنند و به عنوان سفیران فرهنگی بگویند که مردم ایران چقدر میهمان نواز هستند.

انتهاي پيام
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.