آمار موجودي صندوق توسعه ملي و حساب ذخيره ارزي به هيچ عنوان محرمانه نيست زيرا استفاده کننده از صندوق توسعه ملي بخش خصوصي است و ما بايد آمار و اطلاعات درست را درا ختيار آنها قرار دهيم.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت معاون راهبردي رئيس جمهور در مراسم روز ملي آمار با بيان اين مطلب گفت: اين بهانه که گفته مي شود برخي از آمار محرمانه است به هيچ عنوان درست نيست آمار موجودي صندوق توسعه ملي و حساب ذخيره ارزي به هيچ عنوان محرمانه نيست زيرا استفاده کننده از صندوق توسعه ملي بخش خصوصي است و ما بايد آمار و اطلاعات درست را درا ختيار آنها قرار دهيم.

نوبخت با بيان آنکه آمار نقش و اهميت ويژه اي در توسعه اقتصادي کشورها دارد گفت: در بحث تهيه آمار بايد در نظر داشته باشيم که توسعه اقتصادي در شرايط کنوني متصل به توسعه اجتماعي، فرهنگي و سياسي است. 

نوبخت در رابطه با بودجه سال 93 تصريح کرد: ما در حال آماده کردن بودجه سال 93 براي ارائه بموقع آن به مجلس هستيم ، از مجلس انتظار داريم که بودجه سال 93 را بعد از دريافت ، به موقع بررسي و تصويب کرده و براي تهيه آيين نامه هاي اجرايي آن به دولت ابلاغ کنند.

وي ادامه داد: در رابطه با بحث بودجه ستاد تنظيم بودجه سال 93 کشور در حوزه برنامه ريزي و معاونت راهبردي رئيس جمهور تشکيل شده ضمن آنکه ما اميدواريم در صورت به موقع تصويب شدن بودجه سال 93 از سوي مجلس آيين نامه هاي آن در دولت تهيه و از تاريخ 1393.01.01 براي اجرا به دستگاه هاي اجرايي ابلاغ شود.

وي در رابطه با بحث تأمين 35 درصدي اعتبارات و نيروي انساني براي مرکز آمار و ساير بخش ها گفت: اين موضوع براساس همان شکلي که براي کارکنان معاونت راهبردي در نظر گرفته شده براي مرکز آمار و دو سازمان ديگر اجرا خواهد شد.

گفتني است، رونمايي از سامانه سيجاد يعني سامانه داده‌هاي الکترونيکي مرکز آمار امروز با حضور رئيس مرکز‌آمار و معاون راهبردي رئيس جمهور لحظاتي پيش رونمايي شد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: نوبخت ، اطلاعات ، آمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار