400 کارخانه تولید مواد غذایی در مازندران4 هزارنوع موادغذایی رنگارنگ وخوشمزه را تولید می کند

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری از وجود 400 کارخانه با تولید 4 هزار نوع مواد غذایی در استان خبر داد.وگفت: دانشگاه علوم پزشکی در بحث تامین مواد غذایی به فرآوری تولیدات غذایی توجه دارد.

آزادبخت با تاکید بر اینکهشش گروه اصلی پروتئین‌ها، چربی، کربوهیدرات، ویتامین، مواد معدنی و مشتقات آن باید در وعده‌های غذایی لحاظ شود، افزود: در استفاده از چربی‌ها باید به مصرف ترانس‌های چرب که به سلامت آسیب می‌رساند توجه شود.

وی با اشاره به اینکه استان‌های شمالی در خط سرطان قرار دارند، گفت: سرطان در شمال کشور به مواد غذایی و شیوه زندگی افراد این مناطق بستگی دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران بحث اصلی فائو را تامین غذای سالم دانست و افزود: در سال 1972 با پیشنهاد وزیر مجارستان 16 اکتبر روز جهانی غذا نام‌گذاری شده و در حال حاضر بیش از 160 کشور دنیا عضو سازمان ملل متحد هستند.

به گفته آزادبخت امسال فائو کشاورزی و گفت‌وگوی فرهنگـی را شعار خود قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه در بحث ایمنی غذا باید به سلامتی بعد از مصرف توجه شود، گفت: تامین سلامت جامعه برعهده ما است و تصور اینکه غذای ناسالمی در اختیار مردم قرار گیرد، سخت است./س

برچسب ها: تولید ، مواد ، غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.