طی نیمه اول سال جاری، 2834 مراقبت پیش از بارداری در مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام شد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اعلام این مطلب اظهار داشت: این مراقبت ها در راستای کاهش مرگ و میر مادران باردار و افزایش کیفیت خدمات سلامت مادران اجرا می شود.

دکتر سید علیرضا مروجی، مراقبت پیش از بارداری را شامل معاینه کامل و انجام آزمایشات به منظور بررسی سلامت زنان مایل به بارداری عنوان کرد.

وی، کاهش خطرات و عوارض نامطلوب حاملگی، آغاز حاملگی در شرایط مناسب و کاهش مشکلات آینده برای سلامت مادر و نوزاد را از مزایای این نوع مراقبت ها برشمرد.

معاون بهداشتی دانشگاه، با اشاره به افزایش 8 درصدی مراقبت پیش از بارداری در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در سال جاری طبق برنامه ریزی های انجام شده افزود: افزایش آگاهی و اهمیت مراقبت های دوران بارداری و پس از زایمان، مهم ترین نقش را در تولد فرزندان سالم و تضمین سلامت آینده جامعه دارد.

دکتر مروجی، با بیان اینکه بسیاری از عوامل موثر در سلامت پیش از بارداری مادران، قابل تشخیص و درمان است، ادامه داد: از جمله موارد دیگر که لزوم مراقبت های ویژه را ضروری می سازد، بارداری در سنین زیر 18 سال و بالای 35 سال است.

وی، با اشاره به انجام رایگان مراقبت های پیش از بارداری در مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: این مراقبت ها توسط پزشکان و ماماها انجام می شود./ح

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار