وزارت امور خارجه آمريکا اعلام کرد واشنگتن در حمايت از تلاش هاي سازمان ملل متحد در زمينه انهدام سلاح هاي شيميايي سوريه، ده دستگاه خودروي ضد گلوله به اين کشور فرستاده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا، اين وزارتخانه در بيانيه اي اعلام کرد خودروهاي شاسي بلند ضد گلوله شورولت به ارزش يک ميليون و 550 هزار دلار روزهاي پنجشنبه و يکشنبه در دو پرواز جداگانه به لبنان و سپس با کمک نيروي هوايي کانادا به سوريه فرستاده شدند.

اين بيانيه افزود ارزش کمک هاي آمريکا براي انهدام سلاح هاي شيميايي سوريه با ارسال اين خودروها به حدود شش ميليون دلار رسيد که اين مبلغ از محل صندوق منع گسترش سلاح هاي کشتار جمعي و خلع سلاح وزارت امور خارجه آمريکا در قالب کمک به سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح هاي شيميايي تامين شد.

پس از تهديدهاي آمريکا به آغاز حمله نظامي به سوريه در واکنش به استفاده از سلاح هاي شيميايي در اين کشور، دولت سوريه ماه سپتامبر با برنامه توافقي واشنگتن و مسکو براي انهدام اين سلاح ها تحت نظارت بين المللي تا اواسط سال 2014 ميلادي موافقت کرد.

گروهي از کارشناسان سازمان منع سلاح هاي شيميايي ، 17 سايت از بيش از 20 سايتي را که گفته مي شود زرادخانه سلاح هاي شيميايي سوريه است بازرسي و تجهيزات 14 سايت را منهدم کرده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار