وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد واشنگتن و اسلام آباد توافق کردند همکاری های خود را در زمینه مبارزه با تروریسم ادامه دهند و روابط تجاری و سرمایه گذاری های دوجانبه خود را نیز تقویت کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازخبرگزاری شین هوا؛ "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا و نواز شریف نخست وزیر پاکستان که برای اولین بار از سال هزار و نهصد و نود و نه به آمریکا سفر کرده است، در دیدار شب گذشته خود توافق کردند همکاریهای آمریکا و پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم ادامه یابد و مناسبات تجاری و سرمایه گذاریهای دوجانبه دو کشور تقویت شود.

بر اساس بیانیه ای که وزارت امور خارجه آمریکا منتشر کرد مقامات دو کشور در نشست خود در واشنگتن که در آخرین ساعات شب گذشته صورت گرفت، درباره طیف گسترده ای از مسایل ملی و منطقه ای از جمله راههای تقویت همکاریهای دو کشور در مبارزه با تروریسم، تقویت صلح و امنیت، همکاری در بخش انرژی، افزایش مناسبات تجاری، همکاری دو کشور در افغانستان به منظور تقویت صلح و ثبات در این کشور گفتگو و تبادل نظر کردند.

"جان کری" و" نواز شریف" در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت ادامه همکاری ها میان دو کشور در مقابله با تروریسم و افراط گرایی تاکید کردند فرصت هایی که تقویت ثبات اقتصادی در منطقه می تواند ایجاد کند در ریشه کنی افراط گرایی و مبارزه با تروریسم موثر است.
وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود افزود آمریکا که بزرگ ترین شریک تجاری پاکستان محسوب می شود، روابط اقتصادی خود را با پاکستان ادامه می دهد و برای تقویت روابط تجاری و سرمایه گذاری دوجانبه با پاکستان تلاش می کند.

"جان کری" پیش از دیدار با نواز شریف به خبرنگاران گفت دو کشور قصد دارند یک رشته مذاکرات بسیار مهم در سطح عالی برگزار کنند.

سفر نخست وزیر پاکستان به آمریکا در حالی صورت گرفت که بنا به اعلام رسانه های آمریکا، وزارت امور خارجه آمریکا کنگره این کشور را ترغیب کرده است کمک های نظامی سیصد میلیون دلاری خود را به پاکستان از سر بگیرد.

حمایت های نظامی آمریکا از پاکستان در سال دو هزار و یازده پس از عملیات کماندوهای آمریکایی در خاک پاکستان که منجر به کشته شدن اسامه بن لادن، مغز متفکر شبکه تروریستی القاعده شد، متوقف گشت. این عملیات غیرقانونی که بدون اطلاع مقامات اسلام آباد صورت گرفت و همچنین حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در مناطق مرزی پاکستان که به کشته شدن شماری از نظامیان ارتش پاکستان انجامید، تنش های زیادی را در روابط اسلام آباد و واشنگتن ایجاد کرد.

قرار است نواز شریف روز چهارشنبه با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار