مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ بر ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی در بحران سوریه تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ بر ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی در بحران سوریه تاکید کرد.

" کاترین اشتون" درباره بحران سوریه گفت: مثل همیشه درباره سوریه گفتگو کردیم. با توجه به گزارش های اخیر افرادی که به نیابت از من منطقه را بازديد کردند، از گسترش بیماری ها و سوء تغذیه در این کشور آگاهیم. همانطور می دانید من و اتحادیه اروپا بارها تاکید کرده ایم که در قضیه سوریه به راه حل سیاسی نیاز داریم و بیش از همیشه بر ضرورت برگزاری مذاکراتی که به آن ژنو2 می گوییم پافشاری می کنم. امیدوارم این نشست در نوامبر محقق شود، چون هیچ جایگزینی برای راه حل سیاسی وجود ندارد.

"کاترین اشتون" همچنین با اشاره به برنامه نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه گفت: اتحادیه اروپا در این طرح مشارکت دارد و نیازهای بازرسان از قبیل خودورهای زرهپوش را تامین کرده است و به تامین سایر نیازهای لجستیکی آنها ادامه می دهد.

"اشتون" با اشاره به دو میلیارد دلار کمک اتحادیه اروپا به سوریه تاکید کرد که این اتحادیه به درد و رنج مردم سوریه آگاه است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
طوفان
۲۳:۲۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۲
غربیها میخواهند سوریه را به تلی از خاکستر تبدیل کنند و فردا عراق و مصر و ایران یعنی حکومت اسلامی نباید اقتصاد وامنیت قوی داشته باشد.
آخرین اخبار