پلیس فدرال آمریکا ( اف بی آی ) در خصوص پیامدهای افزایش موارد هدف قرار گرفتن هواپیماهای مسافربری با دستگاه های پرتاب اشعه لیزر هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛  شمار خلبانان هواپیماهای مسافربری در منطقه نیویورک که از هدف قرار گرفتن توسط دستگاه های پرتاب لیزر شکایت می کنند ، رو به افزایش است.

پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد میزان هدف قرار گرفتن خلبانان و کابین خلبان هواپیماها در محدوده فرودگاه های نیویورک توسط دستگاه های پرتاب اشعه لیزر هفده درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

کارشناسان می گویند اشعه لیزر می تواند آسیب های جدی برای خلبانان از جمله کوری موقتی به دنبال داشته باشد.

 اف بی ای هشدار داده است که چنین اقدامی علیه خلبانان در محدوده فرودگاه های آمریکا بسیار شایع شده است و بیشتر از آن چیزی که مردم تصور می کنند. وی افزود بازرسان فدرال هواپیمایی آمریکا در این خصوص بسیار نگرانند .

گزارش اف بی آی حاکی است هدف قرار گرفتن خلبانان هواپیماها در آمریکا از سیصد و هشتاد و چهار مورد در سال 2006 میلادی به سه هزار و چهارصد و هشتاد و دو مورد در سال 2012 میلادی افزایش یافته است. بیشتر این حملات لیزری در محدوده فرودگاه های آمریکا هنگام بلند شدن و فرود امدن هواپیماهای مسافربری روی می دهد و می تواند بسیار خطرناک باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار