اسپانیا امروز از تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا که راه را برای آزادی ده ها نفر از زندانیان گروه جدایی طلبان منطقه باسک موسوم به اِتا باز می کند، ابراز تاسف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ "آلبرتو لوییز خالاردون" وزیر دادگستری اسپانیا در نشستی خبری گفت:از این تصمیم متاسفم. وی همچنین خاطر نشان کرد تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا تنها اینِس دل ریو پرادا فعال اتا را شامل می شود.

وزیر دادگستری اسپانیا افزود: این تصمیم اتخاذ شده است، اما اصلی کلی در این زمینه وجود ندارد و موارد دیگر نیز باید به صورت فردی حل و فصل شود.

 هر چند این تصمیم می تواند اسپانیا را مجبور به آزادی 54 زندانی عضو اتا کند، "خورخه فرناندز دیاز" وزیر کشور اسپانیا تاکید کرد دولت این کشور با گروه های جدایی طلب مذاکره نخواهد کرد.

قضات استراسبورگ روز دوشنبه از اسپانیا خواستند پرادا را در کوتاه ترین زمان ممکن آزاد کنند. این عضو گروه اتا به اتهام دست داشتن در 19 مورد قتل در جریان پنج حمله به 3828 سال زندان محکوم شده است.

دادگاه حقوق بشر اروپا، اسپانیا را به علت ادامه بازداشت "اینِس دل ریو پرادا"، یک فعال عضو گروه اتا محکوم کرد و آزادی هر چه سریعتر وی را خواستار شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار