آيين رونمايي از كتاب «نام علی(ع) در معماری اسلامی ایران با روش خط بنايي» هشتم آبان ماه در موزه امام علي(ع) برگزار مي‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، آيين رونمايي از كتاب «نام علی(ع) در معماری اسلامی ایران با روش خط بنايي» با حضور مقاماتي از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مسوولان پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و ‌مديران انتشارات آرما ساعت 10 صبح چهارشنبه (8 آبان) در موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) برگزار خواهد شد. همچنین سيدمحمد بهشتي، ‌مشاور ارشد سازمان ميراث فرهنگي به عنوان سخنران اصلی در این مراسم حضور خواهد داشت.
 
اين كتاب يكي از دستاوردهاي پژوهشي پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات است كه در پژوهشكده هنرهاي سنتي- اسلامي تهيه و تدوين شده است. 

در این کتاب با تمرکز بر نام مقدس علی (ع) نشان داده شده است که چگونه معماران و هنرمندان با مواد و مصالح، اشکال متنوع از نام علي (ع) را به تصویر کشیده‌اند. 

بيش از 45 بنّا در تاريخ ايران، اين تحقيق را به طور مستقيم مشاهده و بازبيني کرده‌اند. همچنين براي دستيابي به اطلاعات دقيق درباره نحوه ترسيم و نام‌هاي برخي  نقش‌ها در بناها به استادان نخستین نسل معماري و كاشيكاري مراجعه شده‌است. 

كتاب «نام علی (ع) در معماری اسلامی ایران با روش خط بنايي» با شمارگان یک هزار نسخه، در 264 صفحه مصور قطع رحلي با كاغذ گلاسه رنگي و با قيمت 600 هزار ریال از سوی نشر آرما منتشر شده‌است. 

موزه هنرهاي ديني امام علي (ع) واقع در خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از بلوار میرداماد، روبه‌روی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره 35 پذیرای  علاقه‌مندان در روز رونمایی از كتاب «نام علی(ع) در معماری اسلامی ایران با روش خط بنايي» است. 

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.