تنها طی یک سال گذشته 102 محصول جدید توسط پژوهشگران پارک علم و فناوری پردیس و البته 19 قطعه جدید ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛صفاری نیا رئیس پارک علم و فناوری پردیس طی سخنرانی در یازدهمین اجلاس سالیانه پارک علم و فناوری پردیس گفت: هم اکنون 130 شرکت در پارک مشغول به کار و فعالیت هستند که بیشتر شرکت ها مربوط به رشته های الکترونیک و پزشکی مکانیک it است.

وی افزود: در سال 91، 100 میلیارد تومان سرمایه جدید به پارک علم و فناوری پردیس اضافه شده که البته 75 درصد آن سود شرکت ها بوده است چنانچه در حوزه صادرات محصولات پارک علم و فناوری پردیس نیز باید بگویم که مبلغ 45 میلیارد دلار حاصل صادر محصولات پارک به کشورهای مختلف جهان است.

صفاری نیا تصریح کرد: در حوزه جذب نیز از طریق سازمان های خارجی 16 شرکت پارک فناوری پردیس با 18 کشور تعریف همکاری دارد چنانچه 27 طرح دانشگاهی نیز توسط 19 شرکت علم و فناوری قرارداد خود را منعقد کرده است.

وی در ادامه به بحث بومی سازی دانش فناوری شرکت های علم و فناوری پردیس اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 102 محصول جدید در سال گذشته توسط شرکت های پارک علم و فناوری پردیس ثبت شده است.

وی در ادامه با مزایایی حضور شرکت های علوم و فناوری در این پارک اشاره کرد و گفت: معافیت مالیاتی از جمله مزایای پارک علم و فناوری پردیس برای شرکت های حاضر در این پارک است.

وی همچنین تصریح کرد: از جمله خدمات پارک علم و فناوری ارائه خدمات به نخبگان است چنانچه هم اکنون امکان فعالیت شرکت ها و ثبت اختراعات آنها فراهم شده است.
 
صفاری نیا تصریح کرد: اختراعات شرکت های علم و فناوری پردیس ارزش گذاری می شود و در فرابورس نیز ارائه می شود چنانچه همکاری های نیز در قالب علم و فناوری با شرکت نفت داشته ایم. /ع2
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار