جرم دندان در حقیقت جرم تجمع محکم و سخت شده پلاکت های میکروبی است که به دندان ها چسبیده اند و با مسواک زدن نیز تمیز نمی شوند، هدف از مسواک زدن حذف لایه میکروبی فوق است.

دکتر سام حکیمی دندانپزشک  در گفتگو با  خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پلاک میکروبی نه تنها باعث پوسیدگی دندان می شود بلکه فعالیت میکروبی را میکروب های موجود در آن باعث آسیب به لثه و ایجاد التهاب در ناحیه لثه خواهد شد.

وی اظهار داشت: اگر فرد خوب مسواک نزند پلاک های میکروبی کاملا حذف نمی شوند و به تدریج به ضخامت آنها افزوده می شود پلاک های میکروبی ضخیم شده تحت تاثیر کلسیم بزاقی می توانند به مواد معدنی موجود در دندان اتصال شمشایی پیدا می کند که باعث تشکیل جرم می شود.

وی افزود: تمیز کردن روزانه دندان تا حد زیادی از تجمع جرم و پلاک جلوگیری می کند.

اين دندانپزشك بیان کرد: با تشکیل پلاک میکروبی و جرم و معالجه نکردن به التهاب لثه و به مرور زمان قسمتی از بافت لثه از بین می رود.ما نمی توانیم به تنهایی با مسواک زدن و نخ دندان جرم دندان را از بین برد.

حکیمی اذعان کرد: خوردن کرفس و سیب مانند یک مسواک طبیعی می توانند به آرامی و بدون ضرر دندانها را تمیز و بدون ضرر دندانها را تمیز و سفید می کنند.

وی بیان کرد: این خوردنی ها اثر رنگدانه های ناشی از مواد غذایی را از روی دندانها پاک می کنند.

وی در پایان گفت: گاهی ما نمی توانیم به تنهایی با مسواک زدن نخ دندان و به صورت طبیعی از بین ببریم برای داشتن یک لثه سالم و دندان سفید و نداشتن جرم به یک متخصص دندان پزشک نیاز داریم تا روند بیماری را متوقف سازد./ع2

انتهاي پيام/

برچسب ها: جرم ، دندان ، پلاک ، مسواک ، لثه ، کرفس ، التهاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار