امام جمعه موقت تهران گفت: استان کرمان از استانهای پیشرو در زمینه ی تحقق و عینیت بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، آیت‌الله سید احمد خاتمی در نخستین همایش ملی سبک زندگی در تمدن‌سازی نوین اسلامی در کرمان با قدردانی از مسئولان این استان در برگزاری این همایش ، کرمان را از استانهای پیشرو در زمینه ی تحقق و عینیت بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: به دنبال فرمایش مقام معظم رهبری در جمع جوانان خراسان شمالی درباره تمدن نوین اسلامی و ضرورت پرداختن به سبک زندگی و رفتار اجتماعی ، مقدمات برگزاری همایش تمدن نوین اسلامی در استان کرمان شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه نفس تشکیل این کار و محتوای کیفی آن قابل تقدیر است ، افزود: این همایش توانست همدلی و وحدت مسئولان استان کرمان را بیش از پیش نشان دهد.

نماینده ی مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با تبریک سالروز ولادت خجسته امام علی النقی(ع) ، دهمین امام شیعیان ، به تشریح سبک زندگی دینی در تعامل با مومنین از دید این امام همام پرداخت و افزود: از دید امام هادی (ع)سه عنصر در سبک زندگی دینی حرف اول را می زند بطوریکه اگر این سه عنصر نباشد هیچگاه زندگی دینی شکل نمی گیرد.

آیت الله خاتمی عنصر قانون ، حاکم و رفتار اسلامی آحاد جامعه با یکدیگر را سه عنصر اساسی در سبک زندگی دینی عنوان کرد و افزود: دو عنصر ابتدایی با پیروزی انقلاب اسلامی به همت شهیدان تحقق یافت اما روی عنصر سوم که نقش کلیدی در سبک زندگی دینی دارد باید بیشتر کار شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در بجنورد گام بلندی در تحقق عنصر سوم بود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.