با توجه به تغییرات دیپلماسی دولت در رابطه با کشور آمریکا تصمیم داریم در صورت مناسب بودن اوضاع,نخستین هیات تجاری صنعت چاپ پس از انقلاب را به نمایشگاه «لیبل اکسپو آمریکا»اعزام کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران ؛ نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در این رابطه اظهار کرد: چندین مرتبه از اتحادیه صادرکنندگان برای شرکت در نمایشگاه‌های «لیبل اکسپوآمریکا» و «شیکاگو پرینت» دعوت به‌ عمل آمد، اما بنابر روابط میان دو کشور ترجیح دادیم که در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا نکنیم.

عابدینی ادامه داد: باتوجه به تغییر وضع دیپلماسی دولت و پیرو راهبرد «نرمش قهرمانانه» تصمیم گرفتیم که به درخواست مسوولان این نمایشگاه پاسخ داده و هیات یتحقیقاتی – پژوهشی را به نمایشگاه‌های «لیبل اکسپو آمریکا»و «شیکاگو پرینت»اعزام کنیم.

این فعال صنعت چاپ در باره شرایط اعزام افراد گفت: اعزام افراد به کشور آمریکا قطعا گزینشی خواهد بود چراکه سفر به این کشور به سادگی سفر به کشورهای اروپایی نیست و گرفتن ویزا بسیار مشکل است. رایزنی‌های ابتدایی با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران انجام شده است و به ما قول دادند که حمایت‌های لازم از این هیات انجام شود.

وی ادامه داد: درمرحله بعد مکاتباتی را با برگزارکنندگان نمایشگاه خواهیم داشت تا بتوانیم مقدمات نخستین حضور هیات تحقیقاتی – پژوهشی صنعت چاپ را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به کشور آمریکا فراهم کنیم، خوشبختانه درحال حاضر تمام شرایط برای انجام این سفر مهیاست.

نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران در توضیح نمایشگاه‌های «لیبل اکسپو آمریکا» و «شیکاگو پرینت»اظهار کرد: نمایشگاه «لیبل اکسپوآمریکا»از 9 تا 11 سپتامبرسال 2014 درشهرشیکاگو برگزار می‌شود، این نمایشگاه دومین نمایشگاه مهم دنیاد رزمینه لیبل است، همچنین نمایشگاه «شیکاگو پرینت» بزرگترین نمایشگاه صنعت چاپ در آمریکاست که در مرکز چاپی این کشور یعنی شیکاگو برگزار می‌شود.

همچنین بابک عابدینی کارشناس رسمی دادگستری در توضیح دستاوردهای نمایشگاه لیبل اکسپو بروکسل که از دوم تا پنجم مهر در کشور بلژیک برگزار شد، گفت: این نمایشگاه با کیفیتی بالا و در سطحی عالی برگزار شد، در سه روز نخست، به اندازه چهار روز نمایشگاه دو سال قبل بازدیدکننده آمده بود که اين رویداد، افزایش 33 درصدی بازدیدکنندگان را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: دراین نمایشگاه تجهیزات به‌ روز صنعت چاپ لیبل به نمایش درآمده بود که بیشترین فضا (بیش از 50 درصد فضای نمایشگاه) به بخش چاپ دیجیتال اختصاص یافته بود، این موضوع نشان می‌دهد که صنعت چاپ دنیا نگاهی ویژه به این حوزه دارد، همچنین ازهیات تجاری ایران نیز افرادی موفق به عقد قرارداد برای خرید مواد اولیه ولوازم جانبی شدند.

عابدینی درباره اقدامات انجام شده توسط هیات تحقیقاتی – پژوهشی صنعت چاپ ایران گفت: در این نمایشگاه از غرفه‌های ایرانی بازدید کردیم و مذاکراتی را برای گرفتن نمایندگی رسمی شرکت‌ هایبزرگ در ایران انجام شد که امیدواریم این مذاکره‌ها به نتیجه برسد.

وی افزود :  درطول نمایشگاه روزانه دو سمینار آموزشی برگزار می‌شد که هیات تحقیقاتی – پژوهشی صنعت چاپ در تمامی این سمینارها شرکت کرد.

نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران اظهار کرد: امیدواریم با اعزام هیات‌های گوناگون به نمایشگاه‌های صنعت چاپ جهان، زمینه را برای توسعه و پیشرفت صنعت چاپ ایران فراهم کنیم.

پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با نرمش قهرمانانه اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران به عنوان اتحادیه ای پیشرو و در پی دعوت برگزارکنندگان نمایشگاه لیبل شیکاگو اقدام به اعزام هیات تحقیقاتی –پژوهشی به این نمایشگاه نموده است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.