مدیر عامل شرکت متروی تهران گفت: در صورت تامین اعتبار سالی 30 کیلومتر مترو به پایتخت نشین ها تحویل می شود.

به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مدیر عامل متروی تهران امروز با نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پروژه خط 3 متروی تهران بازدید کردند که در این بازدید اعضای مجمع نمایندگان تهران بر تامین اعتبارات مترو تاکید کردند.


درویش با بیان اینکه در حال حاضر سه خط 6 و 7 و 3 در تهران در حال ساخت است ، گفت: خط 6 از دولت آباد در شمال شهر ری آغاز و با تغییر جهت به کن و سولقان امتداد می یابد که تاکنون 6 کیلو متر از خط 6 هم ساخته شده است.


وی تصریح کرد: در مترو 200 کارگاه فعال داریم اما با اوضاع احوالی که هست سر پا نگه داشتن این کارگاه ها سخت است.


وی با اشاره با اینکه اولویت امسال مترو برای بهره برداری از خط 3 بوده است گفت: این خط با 37کیلو متر طولانی ترین خط مترو پایتخت است .
درویش خطاب به نمایندگان افزود: ما اگر پول داشته باشیم سالانه 30 کیلومتر مترو تحویل شهروندان می دادیم این درحالی است که در صورت تامین اعتبار و رفع فاینانس ملی سه ساله خطوط در دست احداث به بهره برداری می رسد.


وی افزود: امروز مدیریت در مترو مدیریت جهادی است و به اصطلاح مدیریت 57 است که با آن مترو در حال ساخت است.


در این مراسم تشکری هاشمی خطاب به نمایندگان تهران گفت: متروی تهران 8 خط داخلی و 4 خط حومه نیاز دارد که تنها 7 خط تهران در شواری عالی ترافیک به ثبت رسید در عین حال که 4 خط حومه ای نیز نیاز است که خط 8 آن به تثبیت نرسیده است.


وی خاطر نشان کرد: 4 خط حومه ای ریلی نیز نیاز داریم که انبوه جمعیت داخل شهر را که به اطراف تهران سفر می کنند ساماندهی کنند. خط 6 و 3 و 7 از سال 82 مطرح بوده که به دلیل مشکلات داخلی و فاینانس به زمین مانده بود.


وی گفت: در حال حاضر ساخت تونل صدر در صد با تلاش مهندسین داخلی است و 60 درصد واگن سازی هم بومی شده است که امیدواریم با اهتمام ویژه نمایندگان مجلس و تامین اعتبار اين تا روند ادامه یابد./ف

برچسب ها: فعال ، کیلومتر ، نمایندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار