قم/ آیت‌الله نوری‌همدانی:

طلاب دنبال‌کننده راه انبیاء الهی هستند

آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر اینکه طلبه‌ها باید قدر فرصتی که خداوند برای طلبه شدن در اختیارشان گذاشته است را بدانند گفت: طلاب دنبال‌کننده راه انبیاء الهی هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از خواهران طلبه حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: خواهران در جامعه امروزی دارای جایگاه مهمی هستند و از ارزش و مرتبه والایی برخوردارند.

وی مقام خواهرانی که در راه علم و تعلیم گام بر می‌دارند را بسیار والا ذکر کرد و گفت: طلبه‌ها باید بدانند در دو مرحله خاص زندگی می‌کنند که باید در هر مرحله نسبت به رفتار خود در جامعه واقف باشند.

این مرجع تقلید ادامه داد: طلبه‌ها در مرحله نخست در راه طلب علوم دینی گام بر می‌دارند و در مرحله دوم به عنوان یک عالم یا عالمه در جامعه شناخته می‌شوند که باید در هر مرحله شئونات خاصی را رعایت کنند.

آیت‌الله نوری همدانی به جایگاه طلبگی در اسلام و جامعه اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: شغل طلبگی به دلیل اینکه شغل انبیاء الهی است پرفضیلت و پربرکت است.

وی تصریح کرد: طلبه‌ها باید قدر فرصتی که خداوند برای طلبه شدن در اختیار ایشان گذاشته است را بدانند و برای فقیه و مفسر شدن گام‌های ارزشمندی بردارند.

این عالم برجسته با بیان اینکه خداوند طالبان علم را دوست دارد گفت: آیات و روایات بسیاری در اسلام وجود دارد که نشان می‌دهد طلب علم کردن نزد خداوند و انبیاء الهی تا چه میزان ارزشمند است.

وی به روایتی نبوی در رابطه با ارزش طلب علم کردن اشاره کرد و ابراز داشت: کسی که برای طلب علم از خانه قدم برمی‌دارد تا زمانی که به منزل باز گردد 70 هزار فرشته الهی او را بدرقه می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی دست‌یابی به علوم دینی به صورت جامع و کامل را بسیار دشوار و زمان‌بر ذکر کرد و بیان داشت: در دانشگاه‌ها هر سال هزاران دکتر و مهندس فارغ التحصیل می‌شوند ولی از حوزه‌های علمیه پس از گذشت نیم قرن یک فقیه خارج می‌شود که این نشان دهنده گسترده بودن علوم دینی است.

وی پایه تمام علوم دینی را تسلط کامل بر ادبیات صرف و نحو ذکر و تصریح کرد: تا طلبه‌ای 50 سال درس نخواند هرگز نمی‌تواند محققی برجسته و کامل شود./س

برچسب ها: قم ، طلاب ، دنبال ، کننده ، راه ، انبیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.